2010. március 27., szombat

Sült túrógombóc - ala Alíz

Ezt a receptet az egész NLC sütős fórum végigcsinálta már, én is többször csináltam eddig. Több okból is; gyors, egyszerű, finom, és kitűnő házi prézli elhasználó desszert. Néha túl sok gyűlik ebből össze.
A maira kifejezetten büszke vagyok, mivel házi tej - házi túró - házi prézliből készült. Citromot, cukrot, tejfölt még nem szerzünk házit, bár az utóbbit is lehet, de ez most nem jött össze.

Hozzávalók:
  • 1/2 kg túró (próbáljátok ki házival is, krémesebb)
  • három zsömle
  • 1 tojás
  • citromhéj (mivel nem volt itthon bio, ezért én ezt zacskósból oldottam meg)
  • 10 dkg cukor
  • 1cs vaníliás cukor
  • mazsola (mi nem szeretjük, ezt nem raktam bele)
Öntet:
  • 5-6 dl tejföl
  • 6 evőkanál cukor
  • 2 cs vaníliás cukor
  • 2 tojás
Morzsa:
  • zsemlemorzsa
  • vaj
  • barnacukor
Másfél zsömlét beáztatunk tejbe (én fele tej, fele vízzel csináltam). Amikor megszívta magát, kifacsarom a zsömléket, és egy tálba teszem. Majd a többi hozzávalóval együtt összekeverem. Itt ugyebár van még másfél zsömlém, amit le kell darálni morzsának. Nekem volt, ezért én ezt kevertem bele utoljára, és amíg a megfelelő keménységet el nem értem a masszánál, addig adagoltam.
Ezek után gombócokat formáztam belőlük, és egy kivajazott jénaiba tettem (nekem két jénai lett vele tele, egy nagy, és egy kisebb) majd leöntöttem az öntettel, amit előtte az összetevőkből kikevertem.
Előmelegített sütőben 200fokon addig sütöttem, amíg az öntet meg nem szilárdult a gombócok körül.


Cukorral, vajjal felfuttatott zsemlemorzsával ettük.

Az eredeti receptet Alíznál láttam még régebben.

4 megjegyzés:

  1. Ez nagyon finom lehet! Szuper ötlet!:)

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy tetszik! Próbáld ki bátran, szerintem utána a normál gombócot ritkábban csinálod! ;)

    VálaszTörlés
  3. Az a baj, hogy csak én szeretem, így csak magamnak szoktam csinálni... Mondjuk ez nem baj, de elég ritkán állok neki.

    VálaszTörlés
  4. Szerintem ennek nyugodtan nekiállhatsz, mert tényleg gyorsabb, mint a másik verzió. Bár azt is megkockáztatom, hogy akár vendégeknek is csinálhatod. Nagyon aranyos kis kockákat lehet belőle csinálni. Na, most megint megkívántam :)))

    VálaszTörlés