2010. március 14., vasárnap

Tárkonyos pulykaragu leves

Kaptam gyönyörű pulyka medaliont anyutól, leves és egy kis wokos második lett belőle.

Sokáig keresgéltem a blogokban, még mindig remélve, hogy megtalálom azt a receptet, amit egyszer már elkészítettem, és akkor nagyot szólt. Nem találtam meg sajnos, de amit találtam, az sem lett rosszabb, sőt, egy kis extrább ízesítéssel markánsabb íze is volt.

Szepyke levese lett a mérvadó, de mivel nekem nem volt otthon belőle minden, ezért én csak a tematikát követtem, és másképp ízesítettem.


Hozzávalók:

  • 50dkg pulykahús (szerintem más húsból is lehet, csak más lesz a puhulási idő)
  • hagyma
  • sárgarépa, fehérrépa, borsó, zöldbab
  • 3dl tejszín
  • 6 kanál liszt
  • tárkony
  • citromlé
  • balzsamecet
  • só, bors, oliva

A húst megpirítjuk a megdinsztelt hagymán, majd hozzáadjuk a feldarabolt sárgarépákat. Addig pirítjuk együtt, amíg a szaft szép színt nem kap, majd felöntjük vízzel. Sózzuk, borsozzuk. Majd ezek után beleöntjük a többi zöldséget is. Szerintem ízlés szerint rakható még bele krumpli, karalábé, esetleg gomba is).

Amikor a zöldségek már puhák (ez nagyjából egy óra) akkor a tejszínben csomómentesre keverjük a lisztet, majd a leves levéből belemerünk a tejszínbe, elkeverjük, és így öntjük a levesbe. Ezzel az eljárással nem lesz csomós a levesünk. Ezek után ízesítjük. Még főzünk rajta egyet, és kész.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése