2010. március 29., hétfő

Parmezános csirke

Tegnapra elfogyott minden, amit szombaton alkottunk. Már csak egy kis adag leves maradt nekem mára a munkahelyre, így kellett valami gyors, és finom, amihez minden hozzávaló megvan.
Épp Ági oldalát olvasom, úgyhogy az ő remekbe szabott és egyszerű receptjei mindig jól jönnek. Lapul már egy pár az áprilisi, sőt, a májusi menűnkben is.

Valahol 2007-nél járva esett le, hogy nekem munka után főznöm is kell még. Ami alap esetben, tehát ha nem este hétig, nyolcig dolgoznék, nem lenne egy eget rengető probléma, de azért ilyenkor még hazavergődök, és utána... De most tele vagyok energiával, hisz itt a tavasz :)))

Munka vége, be a kocsiba, majd haza, és otthon már vár a kiolvadt húsi.


Hozzávalók:

  • 1 csirkemell filézve
  • 20dkg trappista sajt reszelve
  • 10dkg parmezán
  • só, bors, szerecsendió
  • 2dl tejszín
  • olaj

A csirkemelleket enyhén kiklopfoljuk, majd fokhagymás tejbe áztatjuk pár órát. Majd a tejből kivéve felitatjuk a nedvességet róla, a tejet a cicáknak adjuk ( :) ), majd a húst sózzuk, borsozzuk és szerecsendióval megszórjuk.
Kiolajozott jénaiba lerakunk egy sor húst, majd rá egy réteg reszelt sajt, összekeverve a kettő. Majd következő réteg húsi és a tetejére is sajt. A tejszínt ráöntjük, és előmelegített sütőben kb. 30-40 percet sütjük, amíg a tejszín el nem sül róla, és a sajt szép barna nem lesz a tetején. Fokozat kb. 180 fok.

Köretnek tepsiben sült nagy hasábokra vágott rozmaringos, sós krumplit ettünk, amit a hússal együtt tettem be a sütőbe, lefedtem alufóliával kb. 20-25 percre, majd ezután már fólia nélkül kicsit nagyobb fokozaton megpirítottam.

Gyors, és finom.


A kép minőségéért elnézést, nem volt időnk este fotózni, és Peti fotózott a munkahelyén telefonnal.

4 megjegyzés:

  1. De finom lenne most nekem ez vacsira!:-) Nagyon guszta, valószínű húsvétkor megcsinálom! Olyan ötletet kaptam most! Tényleg várom majd miket alkotsz húsvétkor Te is.;-)
    Puszi
    Anikó

    VálaszTörlés
  2. Sziaaa :)
    Nagy ételeket ne várj, mert idén még csak megyünk a szülőkhöz, majd jövőre ;)))
    Puszi
    Hugi

    VálaszTörlés
  3. Szia! Nem baj, addig nézegetem a hétköznapok finomságait, amit készítesz! De nagyon figyelni fogok jövőre! ;-))))))
    Puszi

    VálaszTörlés
  4. Békés, áldott húsvétot Neked és a szeretteidnek!

    VálaszTörlés