2010. március 21., vasárnap

Csirkebecsinált leves


Jó kis tavaszi leves, ha már itt a tavasz :)
Ezt a levest láttam már sokféle módon elkészítve, mi így szoktuk meg, anyumtól így tanultam. És remélem, hogy az én lánykám is így fogja majd készíteni nekem, ha öreg leszek :)



Hozzávalók:
  • csirkeaprólék (nyak, szárny, hát, láb)
  • zúza, szív
  • máj
  • leveszöldség
  • hagyma
  • fokhagyma
  • borsó
  • olaj, liszt, só, bors, vegamix
  • petrezselyem zöld, 1 tojás, zsemlemorzsa
A húsokat hideg vízben odatesszük főni, bors szemeket belerakva, sózva. A húsokat habzásig főzzük, majd amikor a habot leszedtük a tetejéről, bele rakjuk a zöldségeket. Ízesítjük. Amikor a zöldségek puhák, egy híg rántással berántjuk, majd a májgombócokat belerakjuk.
A májgombócokhoz a májat elkaparjuk, majd egy tálba öntjük, hozzáadunk egy tojást, a felaprított petrezselymet, sót, borsot, és annyi zsemlemorzsát, hogy jól formázható legyen a massza.

Isteni finom, és gyorsan megvan.

3 megjegyzés:

  1. Örültem hogy rátaláltam erre a receptre, anyukám is igy csinálta. Mert a többi becsinált leves ejföllel és citrommal készült., és én ezt a fajtát keretem. Köszönöm szépen Kati

    VálaszTörlés
  2. Mi hasonlóan,csináljuk,csak grizgaluskával,és szegfűgombával!!próbáljátok ki!!megéri!kisgolyó,v-tam!!szép napot jó étvágyat!!!!!!!4

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok!
    Kati. örülök, hogy rátaláltál, remélem ízlett.
    Kisgolyó! Kipróbálom szegfűgombával is. :) Lehet hogy be is számolok róla :)

    VálaszTörlés