2010. július 5., hétfő

Vargányás "ál"rizottó

A mai málnázás mellé valami gyors vacsorára vágytam, ami holnapra is elég lesz nekem ebédre. (mostanában kis fogyasztású vagyok, így szerintem még ebből is sok lesz egy adag ebédre)
Benéztem a mélyhűtőbe, és egy gyönyörű csomag vargánya nézett velem szembe. És már adta is magát egy rizottó szerűség. Azért csak szerűség, mert soha életemben nem csináltam még rizottót, nem is igazán rizottó rizsem volt itthon, csak ahhoz hasonló (típusát nem tudom), és csak halványan emlékeztem, hogy is kéne rizottót csinálni.
(utólag azért megnéztem Dolce Vita könyvét, és túlnyomórészt az ott leírtak alapján dobtam össze). Sajnos a pontos mennyiségeket nem tudom, mert érzésre öntöm mindig a rizst és a többi hozzávalót is, ha ilyen ételeket csinálok.

Hozzávalók:
vargánya; rizottó rizs (nekem ugyebár nem az volt), hagyma; alaplé; só, bors, borsó, olíva, 0,5dl fehérbor.

A hagymát megpárolom az olíván, majd mehet rá a vargánya, jól átsütöm, ezután hozzáöntöm a rizst (nagyjából másfél bögrényi) és együtt pirítom tovább. Amikor a rizs már kifehéredett jöhet egy kis bor. Tovább főzöm, ezután az alaplét apránként hozzáadom, addig, amíg meg nem puhul a rizs. Az ízesítés az első adag alaplé után jöhet.




Amikor a rizs már finom puha, összekeverem egy diónyi vajjal, majd sajttal a tetején tálalom. Parmezánt ajánl hozzá mindenki, de nekünk ez most nem volt itthon, és tudom, hogy szentségtörés, de mi szeretjük trappistával is :))))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése