2010. július 4., vasárnap

Diós-lekváros tészta kicsit másképp



Anyum gyakori szokása, hogy meglep minket levessel, vagy bármi olyan étellel, amit csak nagy mennyiségben lehet főzni. Olyan két napra való adag landol nálunk ilyenkor. Tegnap is ez történt, isteni gulyáslevest kaptunk. A nehezebb leveshez pedig terveztem egy könnyebb kis tészta ételt, ami desszertként is megállja a helyét.
Csibénél járva megtaláltam az igazit. Eredetileg stíriai metéltet akartam csinálni, de ez a diós-lekváros tünemény lett helyette. A hozzávalók megegyeznek az eredetivel, de kicsit máshogy történt meg a kivitelezés.

Hozzávalók:
- 25dkg szélesmetélt; 6db tojás; 9 ek vaj (nekem ez pontosan 10dkg volt), 3dl tejföl, 10 dkg dió; lekvár (nálam eper), 7dkg + 7ek porcukor; zsemlemorzsa.

A tésztát odarakom főni. A tojásokat szétválasztom, majd a sárgáját a porcukorral fehéredésig keverem. Majd az olvasztott vajat, a tejfölt és a kifőtt tésztát hozzákeverem. A tojások fehérjét egy evőkanál porcukorral keményre verem, és óvatosan beleforgatom a tésztás masszába.
Ezek után kivajazott és kiprézlizett formá(k)ba öntöm úgy, hogy először félig rakom a tésztára, majd porcukorral kikevert diót és lekvárt csöpögtetek rá, majd ezt is betakarom egy halom tésztára. Én a tetejére hagytam egy kis tojásfehérje habot, amivel megkentem a formákat, majd megszórtam őket dióval.
Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 30 percet sütöm őket. Érdemes úgy sütni, hogy utána egyből tudjuk fogyasztani, mert a hab a tetején könnyen összeesik.



2 megjegyzés: