2010. április 19., hétfő

Minestrone leves - ami nálunk főzelék


Szeretem a jó sok zöldséget tartalmazó leveseket. Érzem, ahogy telítődök energiával. Főleg télen szoktam csinálni, de azért így tavasszal sem rossz ez a leves. Azt szeretem benne, hogy csak a zöldségek, semmi más nem dominál benne. Az első lépésnél, amikor a répát meg kell pirítani a hagymás olajon... hááát, kóstoljátok meg azokat a répa karikákat egy-két perccel a pirulás után. Olyan édes íz árad belőle. És az egész leves is finom édes lesz tőle. Ez az a leves, ami egy-két nap múlva még finomabb, még édesebb, még tartalmasabb!

Dolce Vita receptje
alapján szoktam csinálni, mindig az éppen itthon levő zöldségekkel.

Hozzávalók:
  • 1 fej vöröshagyma
  • olíva
  • sárgarépa
  • fehérrépa
  • szárzeller
  • karalábé
  • cukkini
  • 1-2 szem krumpli
  • borsó (20dkg)
  • fokhagyma
  • 1/4 brokkoli vagy karfiol
  • 1/4 kelkáposzta
  • só, bors, friss rozmaring, zsálya
  • bazsalikomos pesto (nekem ez nincs itthon, így ezt kihagytam belőle)
A vöröshagymát megpirítjuk az olíván, majd a felkarikázott sárgarépákat is megpároljuk rajta. Majd ezután pucolási sorrendben rakjuk bele a továbbiakat. Fehérrépa, borsó, krumpli, zeller, karalábé, cukkini, fokhagyma. A friss fűszereket, sót borsot is hozzáadom, majd felöntöm annyi vízzel, amennyi éppen ellepi. 20-25 percig főzzük, hogy a zöldségek megpuhuljanak, ha van pestonk, azt is beletesszük. Majd a brokkolit-karfiolt is beletesszük rózsáira szedve. 5-6 perc múlva pedig mehet a kelkáposzta is.

Amikor a kelkáposzta megpuhult, már jó is a leves. Kis olívával locsolva tálalhatjuk.

Jó vitaminfeltöltődést!!!!!

1 megjegyzés:

  1. Szia Hugi!
    Ez a leves is az Én Bazsim kedvence lenne.
    Jó sűrű lehet és nagyon finom, tele vitaminokkal.

    VálaszTörlés