2010. április 16., péntek

Fokhagymás sertésszelet

Ezt a receptet Szepykénél találtam, bár amikor felolvastam Petinek, nagyot nézett, hogy én ezt miért receptből szeretném csinálni, és végül nem is ugyanúgy csináltuk, jobban szólva nem néztük a receptet. De az ötlet Tőle van. Mint mondtam, nem vagyok még annyira merész, hogy magamtól találjak ki ételeket, és a párosításokat sem tudom még jól. De ez nem gond, amíg tudok az interneten keresni, és persze kis kuktámnak is kattog az agya ezerrel. Férfi, érzésből csinálja. Ezt nem is kell tovább magyarázni szerintem.

Hozzávalók:

  • sertéscomb szeletben
  • fokhagyma
  • só, bors, worchestershire szósz, libazsír
  • víz
A sertéscombokat kiklopfoljuk, széleit picit bevágdossuk, hogy ne ugorjanak össze sütés közben. A fokhagyma gerezdeket (mi jó fokhagymásan szeretjük, így én 4-5 duci MAGYAR fokhagymát vettem az 5 szelet nagy húshoz). összetörtem, majd libazsírt megmelegítve összekeverem vele, és a húsra kenem. Ezt utána serpenyőbe teszem, és mindkét oldalát átsütöm. Felöntöm egy-két deci vízzel, bele a szósz, és hagyom, hogy 10-15 perc alatt a víz elfőjjön.
Én tzatzikivel és sült krumplival tálaltam





Miért emeltem ki, hogy magyar a fokhagymánál? Futottatok már bele kínai fokhagymába? Én sajnos igen. Megtévesztett egy magyarosan előadott csomagolás. Gyönyörű vakítóan fehér kis hagymácskák voltak a hálóban. Hmmm.... fotó erejéig jó lett volna, de csak arra. borzalmasan maró szaga volt, íze pedig semmi. Sokáig nem mertem a bejáratott zöldségesemnél megkérdezni, hogy kínai avagy magyar fokhagymát tartanak-e. Aztán valamelyik blogger társamnál olvastam pontosan, hogy mi is a különbség kinézetre. Így nem is volt nehéz, de aztán addigra már ki is volt írva a magyar fokhagymára a származási hely. Hiába drágább, hiába kisebb kicsit, és nem annyira vakítóan fehér, ez a mienk, és a mi ízünk. Mert ennek van íze!!!! Ne vegyétek meg a ki tudja hogyan termesztett, mivel kezelt kínai sz...rt. Úgy gondolom, hogy a kilónkénti!!! 200Ft-os különbség miatt sem éri meg.

2 megjegyzés:

  1. Teljesen egyetértek Veled a fokhagyma vásárlásnál. Én notoriusan nézem hogy magyar e a fokhagyma, de már látni kívülről! Sőt a vöröshagymát is nézem, de állíthatom hogy mindennél. Vissza is kerül a polcra ami kínai...:-)Ne felejtsük el a makói fokhagymát, a szegedi paprikát, a szabolcsi almát!
    Anikó

    VálaszTörlés
  2. Teljesen igazad van!
    Én szinte mindenben ezt nézem! Amiben tudok, csak magyart veszek!
    Nem annyival drágább, hogy ne tehessem meg, és jobb a minősége is minden magyar terméknek!
    Jó látni, hogy egyre többen vélekednek így!
    Hugi

    VálaszTörlés