2010. április 17., szombat

Hamburger SK

Szeretjük a hamburgert. NAGYON!!! Egy ideje csinálunk itthon is, főleg, mióta nem félek a pékáruk elkészítésétől. Így a zsömlét is tudom én csinálni. Ez amolyan kis "randi" kaja nekünk. Jól megtömött hamburger, nekem sült krumplival, és üccsivel. Így együtt jó.
A húsit mindig együtt grillezzük, mert ez meg ettől lesz jó!!!!

És akkor jöjjön a recept.

Hamburger zsömle hozzávalói: (CsillagVikitől) Kb. 10 db közepes méretű puffancs lesz belőle
  • 1/2 kg liszt
  • 25g élesztő
  • 2,5dl langyos tej
  • kk só
  • 1ek cukor
  • 5dkg puha vaj
  • 1 tojássárgája
Az élesztőt felfuttatjuk a langyos tejben a cukorral együtt. Akkor jó, ha melegen tudjuk tartani. Jó habosnak kell lennie, és legalább kétszeresére felfutni.
Amikor ez megvan, akkor az összes hozzávalót (kivéve a tojássárgáját) összedolgozzuk. Én a vajat mikróba szoktam rakni, 30 másodperc alatt megolvasztom. És mikor a dagasztó spirállal a többi hozzávaló nagyjából össze van dolgozva, akkor öntöm bele.
Amikor a gép nagyjából összedolgozta, gyúródeszkán kézzel jól átgyúrom, majd meleg helyen lefedve legalább duplájára kelesztem. Ez lehet 50 perctől akár másfél óra is.
Amikor megkelt, újra átgyúrom, és kis zsömléket formázok belőle. Én most szerettem volna kicsit laposabb bucikat, ezért kinyújtottam a tésztát kb. 2 centire, és egy nagyobb átmérőjű pohárral kiszaggattam a zsömléket, kézzel kicsit megformáztam őket, majd mentek a sütőpapíros sütőlapra. A tojássárgájával megkentem a tetejüket. Kicsit hagytam még őket magukban kelni, majd mentek a sütőbe és 180fokon kb. 20 percig sütöttem őket.



Hamburger hús hozzávalók:
  • 1/2 kg darált hús (fele rész marha, fele rész sertés)
  • 1 vöröshagyma
  • só, bors, worchestershire szósz
  • mustár, (tárkonyos és sima)
  • petrezselyemzöld,
  • reszelt sajt
A húspogácsa hozzávalóit jó alaposan összekeverjük, majd egy-két órára a hűtőbe száműzzük. Amikor a zsömlék készen vannak, és mindenki kellőképpen megéhezett, grillen minimális olívával megsütjük, és a buciba pakoljuk.
Én a sima hamburgert szeretem, néha fetát is rakok bele. Amúgy alap esetben jégsaláta, kechup, mustár, paradicsom, hagyma és uborka kerül még a hamburgerbe.



Jó étvágyat, igazi bulizós kaja. Mi tavaly augusztus 20-ára családi összejövetelre készítettük, szerintem mindenkinek ízlett nagyon!!!!

4 megjegyzés:

  1. Jézusom! Ez merénylet ellenem!:-)))) Hú de jól néz ki!!!,-) Na lassan nekem is neki kell állni ennek!:-)))Köszi hogy megosztottad!
    Puszi
    Anikó

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Nálunk is merénylet jelleg volt, de annyira jóóóóó!!!!
    Majd számolj be :)
    Puszi
    Hugi

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehetett, zsemlét már én is sütöttem egy hasonló recept alapján, de husit ki fogom próbálni a te recid alapján.
    Szerintem csevapot is lehetne így készíteni.Vettem nem olyan régen hozzá fűszerkeveréket.

    VálaszTörlés
  4. Szia Nelli!
    Csevap recik vannak fent Max oldalán, ha esetleg gondolod!
    De a nyári grillezések alkalmával nálunk is fog készülni, úgyhogy hozok én is recit!

    VálaszTörlés