2010. április 16., péntek

Nigella lekváros fánk-muffinja

Szülinapomra kaptam egy Nigella könyvet! Nagy-nagy álmom volt. És az én másik felem érzékeny szenzoraival figyel, aztán jegyzetel, hogy el ne felejtse. Azért hagyok ám neki jeleket rendesen!!! ;) Az én meglepetéseimmel nem sok gondja van ;)

Nos, megérkezett ez a hatalmas könyv, akár súlyzózhatnék is vele. De én inkább lapozgatom, beszívom az illatát, aztán újra kinyitom, és újra rácsodálkozom. Persze sok recepthez nincs itthon minden, és nem is kapható mindenhol. De azokat különleges alkalmakra tartogatom.


Hozzávalók:
  • 125ml tej
  • 85ml olaj
  • 1 nagy tojás
  • 1/2 teáskanál vanília-kivonat (én még ilyet nem találtam itthon, így én vanília aromát használtam, kicsit többet)
  • 200g liszt
  • 1/2 csomag sütőpor
  • 100g kristálycukor
  • 12 teáskanál eperlekvár
  • 100g sózatlan vaj
  • 150g porcukor

Sütőt melegítsük elő 190fokra.
Keverjük össze a tejet, az olajat, a tojást és a vaníliát. Majd keverjük össze a száraz anyagokkal (liszt, cukor) Nem kell túl keverni, én még a gépet sem vettem elő hozzá. Csak simán egy kézi habverővel átforgattam, nem gond, ha csomós. Ha túlkeverjük, kemények lesznek a kis muffinkák.
Kanalazzuk a muffin formákba (ezt 12-esre írja Nigella, én 24-esben csináltam, mert több embernek vittem) úgy a tésztát, hogy háromnegyedig legyen, majd mindegyikre tegyünk lekvárt arányosan elosztva, és zárjuk le egy újabb adag muffin masszával.
Nagyjából 20 percig kell sütni, de én tűpróbával ellenőriztem, amikor jó rugalmas a tészta, akkor már jó.
Míg sül a tészta, addig a vajat olvasszuk meg, a porcukrot terítsük szét egy lapos tányéron.
Amikor készen vannak a muffinok, mártsuk az olvasztott vajba, majd forgassuk meg őket a porcukorban.
Melegen a legfinomabb, de nekünk Petrával még másnap is nagyon ízletes, és finom volt a reggeli kávé mellé.
Bátran próbáljátok ki, csak egy muffin sütő és 10 perc szükséges hozzá!!!

Ezt a muffint nagyjából 10 percig csináltam. Ebből 5 perc volt a tészta két lépésben való kanalazása, és a lekvár közé rakása. Szóval nem nagy kunszt. Gyors, egyszerű, finom. Szívem szerint ráragasztanám az instant muffin poros dobozok mindegyikére a receptjét is. Ááááá, nem, nem akarom megérteni, de mindegy is!! Az a lényeg, hogy van ilyen egyszerű recept.


2 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem Nigellát, semmi faxni, és mégis tökéletes!

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Pontosan, ez a lényege a mai modern konyhának!
    A recept is jön majd természetesen, ezt este pótolom :)))

    VálaszTörlés