2010. április 16., péntek

Tojásos nokedli

Igen, egy ilyen recept is felkerül.
Hogy miért? Mert sok olyan ismerősöm van, akik reményeim szerint olvasnak, és akikről tudom, hogy sokszor probléma, hogy mit főzzenek. Vagy olyanok is vannak, akik még annyira sem tapasztalt házi asszonyok, mint én. S így szükségük van arra, hogy alap receptet is lássanak leírva.

Tehát kedves olvasóim, íme egy remek tavaszi recept, gyors, finom, és bárki megtudja csinálni. Ami nem utolsó szempont, hogy olcsó is.


Hozzávalók:

  • 6+2 tojás
  • liszt, gríz, só, víz
  • olaj
Odateszünk vizet forrni, sóval. Először a nokedlit csinálom meg. Sokféleképpen lehet ezt is csinálni, engem anyu úgy tanított, hogy a liszt és a gríz 3/4 és 1/4-es arányban legyen. Ettől könnyebb lesz a nokedli tésztája. Tehát 2 tojást felverek habosra, sózom. Felöntöm 2-3 dl vízzel. Majd elkezdem apránként a lisztet és a grízt belekeverni. Sajnos ez a dolog az, amit nem lehet pontos mennyiségekkel leírni. Érzésre szoktam csinálni. Nokedlit elsőre szerintem senki nem csinál tökéletesen, de elrontani sem lehet annyira. Én csak azt szoktam elrontani, hogy nem tudom, hogy elég nokedlit csinálok-e. Ha esetleg kevésnek találjuk a tésztát, akkor kis vízzel még felöntjük, és rakunk bele még lisztet.
Amikor a víz forrni kezd, beleszaggatom a tésztát. Van egy nagyon jó kis szaggató szerkezetem, ezzel gyerekjáték a galuska szaggatás. Csak mosogatni ne kéne :)))

Amikor a nokedlik mind feljöttek szépen a víz tetejére, akkor kimerjük, majd egy mély lábasba, amelybe előzőleg minimális olajat öntöttünk, beleszedjük. Alágyújtva ráöntjük a 6 tojást összekeverve. Folyamatos keverés mellett a tojás szépen megszilárdul annyira, hogy rántotta jellege legyen.

Jobban szeretem így csinálni, de lehet úgy is, hogy előre csinálunk egy lágy rántottát, és azt szétszaggatva rátesszük a kifőtt nokedlire.

Salátával tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése