2010. április 17., szombat

Messinai hal - Dolce Vita

Igyekszem minél sűrűbben halat varázsolni az asztalra. Sajnos heti egyszer nem sikerül, lévén nem mindennap főzök, és ennyi féle halat venni sem tudok. Nagyjából havi kétszer eszünk halat, azokat is próbálom mindig máshogy elkészíteni.
Ezt a receptet Dolca Vitánál találtam. Gyakran kalandozom itt. Üde és friss recepteket találhatunk nála, és még könyve is van!!! És nekem megvan! Dedikált példány, bibibiiiii... :)))
A könyvből elég sok mindent alkottunk már, és folytatjuk is az alkotást. Ajánlom mindenki figyelmébe. Könnyen elkészíthető receptek, semmi bonyolítás, jó kis olaszos, sőt mi több, igazi eredeti olasz konyha.

Kanyarodjunk vissza az asztalunkra került halacskához. Pár dolgot másképp csináltam, mint ahogy a recept írja,pár dolgot kihagytam (mazsola, oliva) de így is tökéletes volt. És könnyű! Ez fontos volt nekem.

Hozzávalók:
  • 4 szelet fehér húsú hal (én pangasiusból csináltam)
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 dl száraz fehérbor
  • 400gr-os koktélparadicsom konzerv (én csak pürét használtam hozzá)
  • zeller (3 szál, de én ezt sem kaptam, így raktam bele sima zellert. tudom... nem ugyanaz, de így is finom volt)
  • 4 szem krumpli
  • 1 csokor petrezselyem
  • só, bors, liszt, olívaolaj
A vöröshagymát apróra vágom, majd az olíván megfuttatom, majd hozzáadom a zellert, (olívabogyót, mazsolát) a felaprított petrezselymet, majd öntsük fel a borral. Pár percig együtt párolom, majd kiveszem belőle a keveréket. A halakat sózom, borsozom, majd lisztbe forgatom, és a visszamaradt olajon mind a két oldalát megkapatom.
Kikent tepsibe rakjuk bele a halakat, rá a vékony karikákra vágott krumplikat, majd arra rá a zöldséges párolt keveréket. Erre jön a paradicsom konzerv a levével együtt.
220fokon süssük kb. 30 percig, vagy addig, amíg a krumpli nem puhul meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése