2011. november 1., kedd

Diós-kókuszos keksz csokoládéval


Mostanában sokat böngészek kreatív oldalakon, így tűnnek fel a kedvenceim között is az oldalsávban egyre többen. Nagyon élvezem ezeket az oldalakat, mert egyre több ötlet van ajándékokra, lakásdíszítésre és sokszor még fincsi süti recepteket is találok. Így történt ez Levendulalánynál is. Ajánlom figyelmetekbe oldalát, nagyon kreatív dolgokat alkot, és sokról még én magam is el tudom képzelni az elkészítését.

Éppen üresedett a kekszes dobozom (jééé, találtam még egyet, azt is meg kell tölteni), amikor a blogján böngésztem, és szembe jött velem ez a finom ropogtatnivaló. Szombaton elkészítettem, szerintem nálunk is nagy kedvenc lesz, úgy érzem. Furcsa módon keresztfiamnak nem ízlett, de apum és anyum egyszerre többet is kivettek a dobozból, gondolom ízlett nekik. Megjegyzem, nekem is. Akkor lássuk is az elkészítését.

Hozzávalók:
- 12dkg dió, - 10 dkg csokoládé (eredeti recept szerint fehér, én tejcsokit raktam bele) - 8,5dkg kókuszreszelék, - 18dkg liszt, - 1tk sütőpor, - 15dkg vaj (én nem használok margarint sütikhez, tehát nálam ez szigorúan vaj!), - 13 dkg kristálycukor, - 1 tojás.

A sütőt melegítsük fel 180 fokra. Amíg bemelegszik, addig a keksz hozzávalóit is össze tudjuk dolgozni. A diót törjük durvára, a csokit vagdossuk fel kisebb darabokra. A többi hozzávalót dolgozzuk össze, majd rakjuk bele a diót és a csokit is.
Sütőpapírral bélelt tepsit készítsünk elő, majd a masszából diónyi formákat formázzunk, és rakjuk a tepsibe őket. Az első sütést simán így beraktam a sütőbe, a második adagot azonban megnyomtam picit a tenyeremmel, és úgy tetszetősebb keksz formák jöttek ki a sütőből.
A sütési idő eredeti recept szerint 12-14 perc, nekem ez 16 percre jött ki. Akkor jó a süti, ha a széle már picit barnás, de a közepe még világos.

Kihűlés után fogyasztható. Tipikus fémdobozba való keksz, sokáig eláll. Kávé mellé kitűnő.

1 megjegyzés:

  1. Épp ma találtam én is az oldalára!Nagyon tetszett a papírguriga koszorú.:-)Fini lehet ez a keksz is.

    VálaszTörlés