2010. december 11., szombat

Kakaós kalács nagyi módra


Nagyon szeretjük a kelteket. Télen legfőképpen ezeket csinálom, mert nekem amolyan melegítő ételeknek minősülnek. Nagyon jók reggelinek, uzsinak, kávézások mellé, igazi joly jokerek.
Ezt a receptet a Mindmegette.hu-n találta Pe2 barátnőm még két éve, Ő sütötte meg először, aztán átvettem tőle, mert nagyon dicsérte. Azóta is rendszeresen sütöm, mert egyszerű, csokis, és FINOM.
Talán az ostoros kalács is lehetne, bár azt még nem sütöttem, de a sütis topicon felrakott képek alapján nekem úgy tűnik, ez a két kalács nagyon hasonít egymásra.

Akkor jöjjön a recept:


Hozzávalók:
Tésztához:
3 tojás sárgája, 4dl tej, 1 csipetnyi só, 6dkg cukor, 2 evőkanál olaj, 5dkg élesztő, 60dkg liszt
A töltelékhez:
25dkg vaj, 3csomag vaníliás cukor, 20dkg cukor, 3 evőkanál kakaó.

Az élesztőt egy kevés tejben cukorral megszórva felfuttatom, majd a tészta többi alapanyagával egy nagy tálban összedolgozom. Utána gyúródeszkán, vagy a munkapulton alaposan lisztezett felületen 6 kis cipót formázok, és lefedve fél órát kelesztem.
Amíg a cipók kelnek, addig a tölteléket elkészítem.
Olvasztott vajban felolvasztom a cukrot, és hozzákeverem a másik két összetevőt. Nem szeretem teljesen felolvasztani a cukrot, szeretem, amikor picit ropog a fogam alatt.

Amikor a cipók megkeltek, kicsit átdolgozom, majd vékony téglalapokat nyújtok belőlük, és megkenem a csokis masszával, és egyesével feltekerem őket. A tekercseket hármasával összefonom, és magasabb tepsibe rakom. Tojással megkenem a tetejét, majd kis kelesztés után 180 fokon megsütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése