2010. május 30., vasárnap

Savanyú zöldbableves


Szemirámisznál láttam meg ezt az egyszerű, csupa zöldséges levest. Szeretjük a zöldbabot, a citromot is szeretjük a levesben. Nem gondolkodtam sokáig, a rizskoch mellé ez készült, pedig eredetileg gulyás levest akartam, de ha már itt a jobb idő, nem akarok nehéz ételeket csinálni.


Hozzávalók:

- 1/2 kg zöldbab; - 4 sárgarépa; - 2 gyökér; - petrezselyem zöld; - 1 vöröshagyma; - só, bors, babérlevél, pirospaprika; - 1 citrom; - 1/2 liter tej; - keményítő; - kevés olaj; - 2dl tejszín (nekem nem volt itthon, tejfölt használtam hozzá)

Az olajon felfuttatom a karikára vágott sárgarépát és a gyökeret, majd a zöldbabot is, és két-három percig hagyom az olajon átpirulni őket. Ezután megszórom pirospaprikával, majd tűzről leveszem, és jól összekeverem, hogy alaposan átjárja az egészet a pirospaprika. Felöntöm vízzel, majd fűszerezem (só, bors, babérlevél), mehet bele a hagyma és a petrezselyem is. Addig főzöm fedő alatt, amíg a zöldségek meg nem puhulnak. Amikor ez megvan, akkor a tejföllel jó alaposan kikeverem a keményítőt (1-2 kanál), majd apránként a tejjel is felöntöm, aztán jöhet egy kis leveslé is, hogy ne a jéghideg keményítős keveréket öntsük a levesbe, mert úgy becsomósodik.Mehet a citrom leve is, összefőzöm,és tálalható.

2 megjegyzés: