2010. május 30., vasárnap

Krumplis pogácsa - újabb verzió

A minap túl sok főtt krumpli maradt, és mivel nem szeretek kidobni maradékot, így a megszokott kelt tésztákat akartam elővenni.
Először egy jó kis krumplis kenyérre gondoltam, de úgy voltam vele, hogy mivel kenyérben még elég kezdő vagyok, menjünk csak biztosra. Így a miner.hu-ra felugrottam, és beütöttem a keresőbe a krumplis pogácsát. Számtalan verziót kidobott az oldal, hisz pogácsát mindenki süt, az ügyesebbek maguk találják ki a receptet is hozzá. Így jutottam el a Főz és fecseg oldalra. Sajnos a blogger nevét nem sikerült megtudnom, pedig barangoltam egy ideig az oldalán, így ő marad a blog nevén számomra.

Mivel minden volt itthon a recept alapján, így a két-három esélyes versenyzőből ez az oldal lett a befutó.

Maga a pogácsa összeállítása egyszerű, a tésztával könnyen lehet dolgozni, és mi még a harmadik napon is ettük, isteni volt a kedvenc tejeskávénkkal.


Hozzávalók (nálam minden körülbelüli volt)

- 70dkg főtt, tört krumpli; - 70dkg liszt; - 1 evőkanál só; - 2 zacskó szárított élesztő; - 7,5dkg zsír (én mangalicát használtam); - 12,5dkg vaj; - 1 pohár tejföl; - két tojás; - langyos víz


Én a hozzávalókat egyszerűen összekevertem, a két tojásból másfelet összekevertem a tejföllel, majd bele a masszába és amíg kell, körülbelül 1dl langyos vízzel laza tésztává gyúrom. Az élesztőt nem futtattam fel, ebben a meleg időben felfut a tésztával együtt.
Duplájára kelesztettem, majd háromszor hajtogattam. A hajtogatások között hagytam pihenni, és minden hajtogatást egy kis nyújtással kezdtem.
Szaggatóval kiszagattam a pogikat, majd a megmaradt tojással megkentem a tetejüket, és 20 perc formázott kelesztés után betoltam a sütőbe. Nekem ez a fajta tészta kicsit lassabban sült meg, mint általában a pogácsák szoktak, de lehet, hogy csak a sütőm kezdett el szórakozni, mivel felemásan is süt az utóbbi időben, ami soha nem volt rá jellemző...

Képet elfelejtettem csinálni, de itt az eredeti recepttel együtt megnézhetitek a képeket is. Az enyém majdnem ilyen szép volt :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése