2010. május 5., szerda

Kókuszos-banános süti - Ottis

Ottis "munkásságát" régóta ismerem, még az NLC sütik-képpel topikból. A blogjára valamiért csak mostanság találtam rá, bár ki tudja, lehet, hogy régebben is járkáltam arra, de most már bent van a kedvencekben is, és ahogy felrak valami újdonságot, én már le is csapok rá. Így történt ez most is, és ez a süti annyira jól sikerült, hogy bejegyzést is kell róla írni.
A sütiről tömören: egyszerű, gyors, finom. Mi más kell még?? Ahogy nézem, sokáig el is áll, hétfőn sütöttem, és ma ettük meg az utolsó adagot belőle. Ez is mellette szól. Bárki meg tudja csinálni, kezdő süti tündéreknek kifejezetten ajánlom :)))
Csokit kell hozzá olvasztani, kedves Barátnőmnek, Pe2-nak ez néha gondot okoz, de szerintem mivel ezt a sütit Ő is megcsinálja, így most gyakorolhat egy kicsit még rá :))))

Hozzávalók:
  • 3 tojás
  • 13 evőkanál cukor
  • 15 evőkanál liszt
  • 1,5 kk sütőpor
  • 1dl olaj
  • 2dl tejföl
  • 3 banán
A krémhez:
  • 6 evőkanál víz
  • 4 evőkanál cukor
  • 12,5dkg vaj
  • 5dkg csokoládé (én étet használtam, lehet, hogy fele-fele arányban jobb lenne1)
  • 1 evőkanál kakaó
  • 12dkg kókuszreszelék
A tojásokat habosra keverjük a cukorral, majd hozzá adjuk a tejfölt és az olajat, végül a sütőporos lisztet. Kivajazott kb. 25x35-ös tepsibe öntjük, rákarikázzuk a banánokat, majd 180 fokos előmelegített sütőben 30 percig sütjük. Tűpróba!!


Addig, amíg a tészta sül, akár el is mosogathatunk, majd amikor kivettük, és várjuk, hogy hűljön, vízgőz felett a krém összetevőit a kókusz kivételével egyneművé dolgozzuk. A víz nem jó, ha forr, elegendő forrás után akár levenni takarékra is! Amikor ez megvan, levesszük a vízgőzről, és belekeverjük a kókuszreszeléket, kicsit hagyjuk hűlni, majd a tésztára kenjük a masszát.
Eredetileg kis kókuszreszeléket kellett volna hagyni, hogy a tetejére szórjuk, de én ezt benéztem, de szerintem semmit nem rontott rajta :)))






És persze, hogy nem készült róla kép szeletben :))))



A receptet Ottis eredetileg WiseLady oldalán találta, és onnan sütötte!

2 megjegyzés:

  1. Nyammi ez isteni, nagyon guszta

    VálaszTörlés
  2. Hugi, nagyon guszta lett és tényleg egyszerű és finom süti :-) Köszi a kedves szavakat!

    VálaszTörlés