2013. november 24., vasárnap

Almás-mákos kevert süti



A kedvenc kevert sütim. Annyira egyszerű, hogy barátnőm, amikor elkérte a receptet, a 4 éves kisfiával csináltatta meg az előre kikészített alapanyagokból, teljes sikerrel!!!

Igazi őszi-téli süti, én, aki nem vagyok édesszájú, több darabot ettem meg egymás után belőle.

Hozzávalók:
4 egész alma lereszelve, 3 evőkanál lekvár (szilvával csináltam), 1 bio citrom lereszelt héja, 1 tasaknak megfelelő vaníliás cukor (én házit használok), 2 bögre mák ledarálva, 3 egész tojás, 3/4 bögre porcukor, 1/4 bögre olaj, 1 teáskanál szódabikarbóna.

A sütőt 180 fokra előmelegítem. A hozzávalókat egy nagy tálban alaposan összedolgozom, majd egy közepes méretű tepsibe öntöm. A tepsit előtte érdemes vagy kikenni, vagy szilikonos sütőpapírral kibélelni.
25-30 percig sütöm, én kicsit masszosra hagytam, úgy szeretem a kevert sütiket.


Aki szereti az édeset a savanykás ízzel, annak ajánlom, csináljon hozzá citrommázat is. Nekem ezzel együtt volt teljes ez a süti, páromnak enélkül jobban ízlett.

Citrommáz:
hozzávalók: 1 citrom leve, annyi porcukor, amennyit a lé felvesz.
A citrom levét kifacsarom egy tálkába és elkezdem hozzá dolgozni a porcukrot addig, amíg sűrű massza nem lesz belőle.

A kisült sütire kenem a mázat, majd szelem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése