2012. április 1., vasárnap

Kínai csirke




 Szeretjük a "kínai kaját". Tény, hogy amiket a gyorsbüfékben lehet kapni, közel sem azonos az igazi kínai ételekkel, de azért én azt is szeretem. És az igazit is ;)

Vestánál találtam ezt a jó kis receptet, Ő szűzpecsenyével csinálta, azonban én most csirkemellel próbáltam ki. Egyszerű és gyorsan készen van, akár igazi hétköznapi vacsora lehet a munka után.


Hozzávalók:
60dkg csirkemell, másfél kanál étkezési keményítő, 1 tojásfehérje, 1 csomag mélyhűtött wok zöldségkeverék (340g Bonduelle), 10dkg újhagyma felkarikázva, 2 evőkanál olívaolaj, 1 evőkanál barna cukor,1 evőkanál balzsamecet.
Szósz: 2 evőkanál szójaszósz, 1 evőkanál étkezési keményítő, 1 púpos kávéskanál gyömbér, 2dl víz.

Először a köretet csinálom meg. Mi most rizzsel ettük.

A rizshez kevés olajat forrósítok, majd egy pohár rizst megpirítok raja. Felöntöm dupla annyi mennyiségű alaplével, mint a rizs. Sózom, borsozom majd felforralom. Takarékra rakom a lángot, lefedem és addig főzöm, amíg az alaplét fel nem szívja a rizs. Utána elzárom a tüzet alatta és a fedőt letakarom még egy konyharuhával is. 

A csirkemelleket csíkokra vágom, sózom és összeforgatom a keményítővel. A tojásfehérjét felverem villával majd összedolgozom a húscsíkokkal. 
A szószhoz a hozzávalókat kézi habverővel összedolgozom.
1 evőkanál olívát felforrósítok a wokban, megpárolom rajta a wok zöldségeket, majd kiszedem és félrerakom. 1 evőkanál olíván megpirítom a húsokat a barna cukorral addig, amíg az összes hús meg nem pirul, ráöntöm a balzsamecetet és addig sütöm őket együtt, amíg a balzsamecet erős illata el nem tűnik. Utána ráöntöm a szószt, a zöldségeket és az újhagymát és 3-4 perc alatt összefőzöm.

Ha megnézzük, ez nagyjából húsdarabolással együtt 20 perc volt. Tökéletes gyors ebéd-vacsora.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, de hiányolom belőle a chili paprikát és szüszt. Kifelejtetted, vagy nem szereted a csípőset.

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Igazad van, mind a kettőben.
    1. Kifelejtettem a chilit (a másik, szüsz: mi az??? :) ) = igazából nem kifelejtettem, hanem nem bírom

    Azért nem írtam bele, mert így is tökéletes volt :) Sok esetben kedvet kapok valakinél egy recepthez, de végül az ő hivatkozásának hozzávalóval csinálom meg, ezért írtam én is hozzá, hogy mi volt az eredeti.

    Üdv, Hugi

    VálaszTörlés