2012. április 11., szerda

Házi krémsajt vagy vajkrém?


 
Ez az a kence, amivel nem kell sokat foglalkozni, csak hagyni kell magában.
Sokszor csinálok ilyet, nagyon finom fűszernövényekkel megbolondítva szendvicsbe. Forrásnak DolceVitát jelölöm meg, mivel az Ő Nők Lapjás rovatában láttam ezt a fajta elkészítést, de szerintem ezt mások is leírták már sok helyen. Inkább azt írom, hogy az ő hatására mertem belevágni az elkészítésébe.

Hozzávalók:
450g zsíros natúr joghurt, só, bors, tetszőleges fűszernövények (fokhagyma, snidling, medvehagyma, bazsalakom, stb. stb.), gyógyszertári gézlapok.

Mély edénybe szűrőt rakok, majd erre ráfektetem a gézlapot úgy, hogy abból batyut tudjak kötni. A joghurtot beleöntöm, ízesítem, szorosan megkötöm a gézlapot és egy fakanálra felakasztom úgy, hogy lógni tudjon és kicsöpögjön belőle a savó.
Hűtőbe berakom és minimum egy napig csöpögtetem. Két-három napot szerintem bőven kibír csöpögtetési időre. 

A végeredmény egy nagyon krémes tömör krém, amit nem bíííírsz abbahagyni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése