2012. március 18., vasárnap

Lángos





Már jó ideje terveztem, hogy sütök lángost (és fánkot is...), de eddig sosem mertem nekiállni. Hogy miért, így utólag nem is értem. Levettem a polcról Horváth Ilonát, megtetszett a recept, így meg is csináltam. A hozzávalókhoz annyi még pluszban, hogy nekem ezekkel a mennyiségekkel nem lett ragadós, nyúlós massza, ahogy a lángoshoz kellene, így én egy pici kefirt belekevertem, és ettől tökéletes állaga lett. Viszont így egy kissé kevert receptet kapunk, hisz kefires és krumplis egyszerre.
A nyújtást és sütést még ki kell tapasztalni, de alapvetően nem volt rossz ez elsőnek, gyorsan bepusziltuk :)

Hozzávalók:
40dkg kenyér- vagy finomliszt, 3dkg élesztő, kevés cukor, 1dl tej, 2 közepes főtt burgonya összetörve, 1dl olaj, 2dkg só, zsiradék a sütéshez. (ha esetleg nem elegendő a nedves anyag a tésztához, akkor egy kis kefirrel lehet lazítani)

A tejet langyosra melegítem, majd kevés cukorral felfuttatom az élesztőt.
Az átszitált liszthez hozzáadom az összes hozzávalót, majd addig dagasztom, amíg ruganyos, kissé ragacsos tésztát nem kapok.
Ezután kissé kiolajozott kelesztőtálban meleg helyen duplájára kelesztem. 6 egyenlő részre osztom, majd kis lepényeket nyújtok belőle és forró olajban kisütöm. Az első oldal sütésekor fedőt teszek az edényre, átfordítás után azonban nem rakom vissza.



Az ízesítésére számtalan verzió van. Mi a hagyományos módon: fokhagymás olajjal megkenve, tejföllel és reszelt sajttal megpakolva szeretjük, sok-sok forró teával! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése