2012. március 19., hétfő

Babbal töltött krumpli




Ma este egy hagyományos vacsorát csináltam, a hagyományostól eltérően elkészítve. Gyermekkorom kedvenc vacsorája volt a nagyszüleimnél a héjában sült krumpli, sok-sok tejföllel és vajjal megkenve. Kizárólag sok sóval (tudom, nem egészséges, de én akkor is úgy szerettem). Kísérőnek tea volt mindig.
Most is héjában sült krumpli volt, de a GoodFood magazinban talált recept alapján készítettem el. Bab, paradicsom, sárgarépa kísérővel. Az eredeti recepttől eltértem kamrám választéka alapján, de szerintem így is isteni lett!
Tökéletes vacsora, vagy akár ebéd is lehet kis étkűeknek (tehát nekem ;) )

Hozzávalók:
4 nagy szemű sütni való burgonya, 1ek napraforgóolaj, 1 felkockázott sárgarépa, 1 darabolt zellerszár (nálam most fehér spárga volt maradékként, így ezt tettem bele), 1 fehérbabkonzerv, 2 apróra vágott paradicsom, 1tk pirospaprika, 1tk worchestershire szósz, 2 ek apróra vágott snidling a tálaláshoz.

A sütőt előmelegítem 180fokra. A burgonyákat alaposan lesikálom, villával megszurkálom, majd sütőrácson egy-másfél órát sütöm, amíg meg nem puhul.
A sütési idő vége előtt fél órával elkezdem a tölteléket megcsinálni. Az olajat felmelegítem egy serpenyőben, és addig párolom rajta a répát és a zellerszárt, amíg meg nem puhulnak. Hozzáadom a babot, paradicsomot és a paprikát, további öt percig sütöm, amíg a paradicsomok összeesnek. Felöntöm 1dl vízzel és a worchestershire szósszal, így is sütöm öt percig, majd amíg a krumplik el nem készülnek, addig melegen tartom.
A krumplit félbevágom és belekanalazom a babot, majd snidlinggel megszórom.

Maga a babos töltelék tökéletes pirítóssal is.

1 megjegyzés: