2012. március 11., vasárnap

Csokimousse málnával bolondítva




Még karácsonykor csináltam csokimousset, de akkor nem volt türelmem fotózni, meg valahogy időm sem, olyan hamar megettük. Vrábel Kriszta receptjét használtam akkor, és most is. A mai nap azonban kiegészítettem málnával is a mousset. Kaptam a szomszédtól egy adag gurulósra fagyasztott málnát, az egyik felét befalatoztuk a tegnapi főzés közben, a másik felét pedig beletettem ebbe a finom étcsokis desszertbe. 

Hozzávalók: 
10dkg étcsokoládé (én most 74%-osat használtam), 3dkg vaj, 2 tojás, 2 tojásfehérje, 1csipet só,  3 kanál cukor.

Vízgőz fölött megolvasztom a csokit a vajjal, majd félrerakom hűlni. A tojásokat szétválasztom, majd a sárgáját kikeverem a cukorral. A fehérjéket egy csipet sóval felverem.
Amikor kihűlt a csoki, összekeverem a tojásos keverékkel. Az alapreceptben a következő lépésként a tojásfehérjével is összekeverem a csokis keveréket, majd kis tálkákba adagolom.

Mivel nálam most kiegészült egy plusz összetevővel, így 3 féle elkészítést találtam ki. 
1. A csokit a tojássárgás keverékkel a fehérjével és a málnapéppel összekeverem.
2. A csokit a tojássárgás keverékkel összekeverem, kis tálkába adagolom és a tetejére adagolom a málnapépet.
3. A csokit a tojássárgás keverékkel összekeverem, a fehérjét kettőbe veszem, majd az egyik felét a csokis keverékkel a másik felét pedig a málnapéppel keverem össze.

Végül csak az első két verziót csináltam meg. Nekem az első verzió ízlett jobban, bár szerintem azért, mert nem figyeltem az arányokra, és a második verzióra nem volt megfelelő a fehérje - csokikeverék arány.

A lényeg: az étcsoki remekül passzol a málna fanyar ízével!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése