2012. március 18., vasárnap

Citromkrémes süti

 
 

Nosza, gyorsan valami finomat. Nagyjából így csináltam meg ezt a sütit. Nem saját recept, de mivel van jó pár bejelölgetett receptem a kedvenc újságjaimban, blogjaimon, így nem annyira nehéz gyorsan összeütni valamit.

A sütiről annyit: tényleg gyors, egyszerű, és könnyed íze van. Nem csak szeletben, hanem muffinként is megállja a helyét.

Hozzávalók:
22dkg vaj, 22dkg barna cukor, 4db tojás, 1db citrom lereszelt héja, 22dkg liszt, 1tk sütőpor, 1tk őrölt fahéj, 
A krémhez: 20dkg vaj, 20dkg porcukor, 1db citrom kifacsart leve, 5dkg cukor.

A cukrot és a vajat krémesre keverem. A tojást felverem és kis adagokban a cukros vajhoz dolgozom. Beleszitálom a lisztet, a sütőport és a fahéjat, majd belekeverem a a citromhéjat is. Egy vekniformát kivajazok, lisztezek, majd beleöntöm a masszát és előre melegített sütőben (180fok) 45 percig sütöm. Tűpróbával ellenőrizni kell mindenképpen, mivel kicsit felpúposodik a tészta, és a külseje ugyan már sültnek tűnik, de a közepe még nyers lesz.
Amikor megsült, kiveszem és hagyom kihűlni. Ezalatt a krém hozzávalóit összekeverem (az 5dkg cukrot kivéve).
A tésztát hosszában félbevágom, majd a két felet is tovább felezem. Megkenem a tésztalapokat a krémmel, összeillesztem őket, majd a maradék krémmel kívülről is megkenem. A külső oldalt cukorban meg lehet hempergetni. (nálam ez elmaradt)


Mivel nekem a vekniformám kicsit kisebb, mint a tészta mennyisége kívánná, így a maradék nyers tésztát muffin sütőbe öntöttem. 

Forrás: Blikk nők konyha IV. évf. 2. szám

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése