2011. január 15., szombat

Mogyorós karamella


Soha nem csináltam még karamellát. Sokszor neki akartam állni, de aztán mindig más lett helyette. Most pedig nem karamellát akartam csinálni desszertnek, de végigolvasva a napi blogterméseket, belebotlottam Maimóninál ebbe a remekműbe, ami annyira egyszerű, hogy nem is gondolkodtam tovább, megcsináltam :)))


Hozzávalók:
13dkg cukor, 2,5dl tejszín, 10dkg mogyoró (eredeti recept szerint dió, de én allergiás vagyok rá, így mogyoróval csináltam meg), 3dkg vaj, 1 ek méz.

A cukrot vastagfalú lábasban megolvasztom, nem kell karamellizálni, csak kezdjen el olvadni, majd a tejszínnel felöntöm, és addig főzöm őket együtt, amíg a cukor fel nem olvad, és el nem kezd besűrűsödni. Nekem 15 perc alatt jött el ez az idő, Móni 10 percet írt. Ezután belekeverem a mézet, a vajat és a mogyorót, és addig főzöm, amíg a massza sűrű nem lesz. Az a jó, ha a fakanállal belehúzunk egy vonalat, és nem folyik össze azonnal a massza.



Kiolajozott formába terítem, 1,5cm vastagan, majd megdermesztem, utána pedig bonbon kapszliba rakosgatom őket. Lehet kis kockákat vágni belőle, vagy golyókat formázni.

Nagyon finom, és egyszerű, kettőt megettem ebéd után, és teljesen durranok tőle :)

12 megjegyzés:

  1. De jól néznek ki!Egy kis csokival bevonni és tényleg praliné lesz belőle.:-)

    VálaszTörlés
  2. :)
    Petinek is csokibevonó volt az ötlete, de szerintem ez pont jó volt, főleg kezdésnek :)

    VálaszTörlés
  3. Mogyoró is és karamell is, csodáááááás! :)

    VálaszTörlés
  4. Hugi!
    Annyira jó, ezt nekem is ki kell próbálni:-))

    VálaszTörlés
  5. Erinacea: örülök, hogy tetszik, az íze még jobb, mint ahogy kinéz ;)
    Gesztenye: kíváncsian várom, hogy Te mit hozol ki belőle, tuti más lesz, és aztán azt is kipróbálom ;)

    VálaszTörlés
  6. Egycsipet: tényleg isteni párosítás. Örülök, hogy a mogyorót választottam bele, igaz, picit drágább, mintha dió lett volna, de ha már allergiás vagyok rá :)
    Tényleg érdemes kipróbálni, miközben készült, még a hambit is gyártottam, szóval nem bonyolult és gyors is.

    VálaszTörlés
  7. Ez a kettő ötvözete, csak isteni lehet

    VálaszTörlés
  8. Ahhhhaaaa, szóval ez az!!! Szabó P-t ráizzítom a körbehordásra :D

    VálaszTörlés
  9. Megbeszéljük... de tudod mit, majd a nagy napon kapsz csak Te és Ő ;)

    VálaszTörlés
  10. Hugi!
    Nézz be hozzá, hagytam valamit nálam Neked:-))
    http://gesztenye-bonbonmania.blogspot.com/

    VálaszTörlés
  11. Ok, köszönöm, illetve köszönjük! :) Csak nehogy lerakd majd az asztalra, mert az éhenkórász barátok kb. 1 mp alatt falnak fel mindent :D

    VálaszTörlés