2011. január 30., vasárnap

Miért gondolják, hogy a magyar nők hülyék???

Láttam már pár blogon a zöngéjét a készételek reklámjainak.

Komolyan kérdezem, miért kell elhitetni velünk, hogy csupán attól egészséges ételt rakunk szeretteink elé, hogy otthon készítjük? Nem, nem attól lesz egészséges, hisz ebben a legújabb reklámkampányban a kedves édesanya a legegyszerűbb ételt is "felturbózza" egy ipari remekművel... Könyörgöm, egy paradicsomlevesbe és egy rakott krumpliba minek ilyen????

Rájöttem, amire ők már régen rájöttek. Bevezetik a köztudatba, és aztán egyszer csak az emberek szerint ez tényleg jó lesz, és így fogják csinálni a legegyszerűbb ételeket is. Aztán meg jönnek az egészségügyi problémák. És állunk, és nem értjük, hogy miért van valami komoly gondunk. Vesszük a gyógyszeripar remek termékeit, és aztán szépen körforgásban minden ipart eltartunk, de mi közben szenvedünk. Hurrá. 5 perccel hamarabb elkészült a vacsora, és a kislányom is megtanulta, hogy a túlízesített sz@rokat kell enni, mert az a finom. Miért egyszerűbb a muffin port megvenni? Mert azt a gyerek egyedül is megcsinálja? A normál muffint is. Valamelyik nap 1 órával azután, hogy megkívántam egy kis édességet, már az asztalon volt a finom házi süti. Porból ugyanennyi idő lett volna, nem???

Mit kell tennünk ahhoz, hogy ezek a dolgok ne legyenek mindenki szemében egyszerűbbek? Csatlakoznék én bárhova, csak történjen valami. Én a saját háztartásomban erre törekszem, és majdan a gyermekem is eszerint fog élni, mert ezt a mintát fogja látni.

Sajnos tudom, hogy akiknek a mi írásainkat látni kellene, nem fogják, hisz azok a háziasszonyok, akik ilyeneket vesznek, nem járnak gasztro blogokra, de annyira dühös vagyok, hogy ezt le kellett írnom. Tisztában vagyok azzal, hogy minden szemetet nem lehet kizárni, de igyekszem, és apránként akár le is lehet építeni ezeket a termékeket.

Ti hogyan hirdetitek ezen meggyőződéseteket? Kell egyáltalán hirdetnünk?

7 megjegyzés:

  1. Milyen igaz amit írtál Hugi!A zacskós porokat száműzném a boltok polcairól.Sokkal finomabb mártásokat, szószókat lehet előállítani az igazi gyümölcsökből, zöldségekből.
    Talán mi annyit tehetünk, hogy nem vásároljuk meg ezeket a mű dolgokat és itt a blogon igyekszünk egészséges ételeket közzétenni.:-)

    VálaszTörlés
  2. A muffinport szerintem túlszárnyalja a palacsintapor, a rántáspor (!!!) - nem vicc ilyen is van...! És még tudnék sorolni pár hasonlót.

    Szerintem is fontos, hogy írjunk ezekről. Én már nagyon-nagyon régen száműztem a Vegetát és a leveskockát a konyhámból.

    Ha esetleg nem ismernéd, egy nagyon jó poszt az ízfokozókról és aromákról a Bűvös szakácson:

    http://buvosszakacs.blog.hu/2007/05/12/aromaprofetak

    VálaszTörlés
  3. Én egyszer sütöttem porból muffint, anyóstol kaptam, azt hitte amiket viszek nekik az olyanból készül...ha ismerné a netet sokszor orra alá dugnám a blogom....
    Ugyan annyi időt álltam por muffin miatt a konyhába...
    De valamelyik nap muffint kívántam 5 perc alatt összekevertem a hozzávalót és megsütöttem.
    Kifejezetten idegesít a krumplipürépor, mézeskalácspor(erről annó írtam bejegyzést is).
    Egyedül port csak a milánóihoz használok, vagy üvegeset, mert az üvegest csak felforralom és kész is, ha normálisan csinálom, akkor meg drága finnyás uram csak azt az ízesítést szereti..ilyen az ha rászoktatják!
    De nagyon igazad van!

    Előttem való hozzászólóhoz Vegetát sosem használtam!:D

    VálaszTörlés
  4. Szia, szerintem nem gondolják, hogy hülyék a magyar nők. Valószínűleg a többségünk még képes arra, hogy összedobjon egy nem túl bonyolult kaját. Csakhogy, ahhoz kell tudni igazán főzni, hogy az ember lánya rájöjjön, hogy képes nem egészen 10 perc alatt minőségi kaját összedobni. Ismerni kell más országok konyháit, alapanyagokat, ízeket és miegymást, amit részint a növekvő munkaidőből, részint az egyre kevesebb születendő gyerekből adódóan a későbbi nő generáció már úgy fog tudni, hogy az instant a legek legje. És mi bloggerek, anyukák, Nők nagy ennel, akik nap mint nap azon fáradozunk, hogy megosszuk a gondolatainkat, mi vagyunk a titka mindennek. Mert internet az később is lesz :) hátha...én bízom. Bár nekem három fiam van, de reménykedem egy-két gasztronómiailag befogadó menyben:)

    VálaszTörlés
  5. Szerintem ezen kérdés esetében jön képbe a CSALÁD!
    Hogy miért is?

    Mert ha a kislány-kisfiú azt a mintát kapja otthon, hogy együtt főz a mamával (esetleg apuval is) és látja, hogy az ételek hogyan készülnek, segít is, akkor neki furcsa lesz a zacskóból főzés.
    Vannak előttem tökéletes minták, Anikó, a nagyis topikról, akinek a kis-nagylánya már tökéletes menüt összerak egyedül.
    Szóval itt van nagyon fontos szerepünk nekünk nőknek, és én is ezen fogok munkálkodni majd már anyaként. Ezt viszont csak egy tökéletes háttérrel fogom tudni megtenni. Ehhez kell az apa, és máris megvan a család.

    Remélem érhető voltam. Kicsit csapongtam :)))

    VálaszTörlés
  6. Szia!
    Teljesen egyetértek veled!Én egy kis élelmiszer-zöldség boltot vezetek,és naponta szembesülök mi minden vackot tudnak megvenni egyesek.Az idősebbeknek eszébe sem jut holmi por leveskocka,de a fiatalabbak!!! /tisztelet a kivételnek/Volt már rá példa egyik vevő/diplomás doktorné:)PP/vöröshagymakrémeket vett,mikor mondom neki van friss hagymánk is válasza.Ő nem büdösiti össze a konyháját/huuu/.
    egy kismama vevőm pedig rendszerint zacskós gyümölcslevest főz,/mert az olyan finom..szerinte/és a friss gomba helyett a konzervet vásárolja mert neki nincs ideje megtisztitani a gombát!!!!!!áááááááá
    Na néha azért jól megmondanám nekik mit is gondolok,de szerintem ezeket az embereket nem lehet meggyőzni,Ezt tényleg magával hozza az ember ki mit lát otthon.Bocsánat ha hosszú lettem de napestig tudnék sztorikat mesélni:)
    Abban pedig biztos vagyok a Te gyereked jó mintát fog látni!:)
    Üdv.egy hűséges olvasód!

    VálaszTörlés
  7. Nemrég (és nem először) belefutottam egy "megmondós" bejegyzésbe az egyik blogon, amely arról szólt, hogy az írója enyhén rosszul érzi magát attól, ami a "gb-okon megy". Hogy miért nem lehet leírni, ha ő éppen zacskós levest főz vacsira vagy boltban veszi a vanillincukrot... Érdekes volt olvasni.

    Én pl. mindig kihangsúlyozom, hogy házi vaníliás cukrot használok, és ha az említett blogger túllépne a kisebbrendűségi érzésén, akkor talán látná, hogy a lényeg nem az, hogy önmagamat fényezzem, hanem, hogy felhívjam a figyelmet 1) egy egészségesebb lehetőségre, 2) arra az apró momentumra, hogy nem bolti cukrot használok és igen furcsa lenne, ha az én 10 deka vaníliás cukromat valaki becserélné 1:1 arányban a készen kapható vanillinessel. :O Ugyanakkor, akármennyire is igyekszem kerülni, elvétve használok leveskockát és ezt le is írom. Nem jutok bio citromhoz, mégis van, hogy használom a nem bio héját. Ha éppen csak erre van lehetőségem, ezt használom, nem hiszem, hogy ettől rossz ember lennék, álszent vagy képmutató, ha a recept jó, leírom és mindenki olyan citromot facsar bele, amilyenhez hozzájut, azt úgyis tudja mindenki, hogy biot lenne jó használnia.
    Úgy gondolom, hogy meg kell és meg lehet találni az egyensúlyt, hogy törekedni kell az egészségesebb életre és ezt az utat igyekezni megmutatni azoknak a kezdő háziasszonyoknak, akik tanácstalanul kutatnak receptért a neten. Nem azt erősíteni, hogy "ebédre porból főztem levest, vacsorára porból pürét a mirelit cordon bleu mellé és ****** be mindenki, aki ezt nem vállalja".

    Na, ez jó zagyva lett, de remélem, kihámozható a lényeg. :D

    VálaszTörlés