2013. szeptember 8., vasárnap

Snidlinges, aszalt paradicsomos töltött dagadó




Mai ebédünk egy hagyományos húsétel kicsit megcsavarva. Nea blogján találtam, egyből tudtam, hogy ezt fogjuk ma ebédelni, így gyorsan lementettem magamnak.
Amíg a sütőben sült, addig a ketchupot is tudtuk csinálni, pont jó volt, mert nem kellett rá figyelni.

Neánál medvehagyma volt a snidling helyett, de nekem nem tetszett a mélyhűtőből kivett csomag tartalma, így inkább más zölddel pótoltam, nem gondolom, hogy rosszabb volt.

Hozzávalók:
70-80 dkg dagadó felszúrva,  só, bors, majoranna, zsír., 1 pohár víz.
A töltelékhez: 2 zsömle, 5 főtt tojás, 1 nyers tojás, 1 csokor petrezselyem, 1 csokor snidling, 1 fej fokhagyma vagy 1 teáskanál fokhagymapor, 7-8 db aszalt paradicsom, 1 fej vöröshagyma, zsiradék, tej és víz a zsömle áztatásához.

A dagadó fűszerezem tetszőlegesen. Nálam most só, bors, majoranna fűszerezés volt.
A töltelékhez beáztatom tej és víz keverékébe a zsömlét, majd kinyomkodom. A hagymát kevés zsiradékon üvegesre pirítom. Az aszalt paradicsomot, petrezselymet, fokhagymát, snidlinget összeaprítom. A főtt tojásokat feldarabolom, a nyers tojást szétválasztom, a fehérjét pedig egy csipet sóval keményre verem.
A töltelék hozzávalóit összedolgozom, a dagadóba töltöm. A tepsit kizsírozom/olajozom, belefektetem a dagadót és felöntöm egy pohár (2 dl) vízzel, lefedem alufóliával, majd mehet a 150 fokos sütőbe kb. 70-80 percre, amíg meg nem puhul, utána fólia nélkül sütöm tovább 180 fokon a pecsenyelével locsolgatva addig, amíg szép piros nem lesz.
Krumplipürével tálalom.



forrás: http://azotthonizei.blogspot.hu/2013/04/medvehagymas-aszalt-paradicsomos.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése