2012. február 13., hétfő

Kozmetika a konyhából - arcradír

Szenvedélyesen szeretem a természetes dolgokat. A konyhában, a fürdőben, a lakásban, a kertben.
Törekszem arra, hogy minél kevesebb kémiai anyag, vegyszer legyen a közelünkben. A takarítást több-kevesebb sikerrel már természetes anyagokkal végzem (ecet, citromlé, szódabikarbóna), a konyhában nem- vagy csak kevés tartósítószeres dolog fordul meg, a kozmetikumaimat is folyamatosan cserélem le természetes dolgokra. Alapból a túlzottan illatos dolgokat nem szeretem, mondjuk ennek inkább egészségügyi háttere van: migrénes vagyok, és ha jön a fájdalom, az illatok csak tovább ingerelnek. Így öblítés is csak minimális illatosított dologgal. Legújabban ecettel öblítem ki a ruhákat, néha egy kis illóolajjal vegyítve.
Tegnap FB-on Lukrécia kencéi között találtam egy egyszerű arcradír receptet, így este már ki is próbáltam.

Az olíva olaj nagyon jó érzetet ad a bőrnek, nem húzódott utána, a barna cukor pedig tökéletesen leradírozta a bőröm. Az adagot kicsit elméreteztem, mivel én részenként egy evőkanálnyit számoltam, de bőven elég lett volna kiskanállal mérni a részeket. Nem baj, ma elhasználom testradírnak :)))

A recept a fotón ;)


Mivel találtam jó pár receptet az elmúlt időszakban, ezeket folyamatosan tesztelem, és megosztom Veletek.  Ha bármilyen hasonló trükkötök van, akkor osszátok meg velem :)

4 megjegyzés:

  1. Szia Gabi!

    Mosódióval milyen barátságban vagy? Otthon évek óta azt használok (visszatérek, megint azt fogok, vagy veszek, és hozok ki), maximálisan meg vagyok vele elégedve. Lehet vele:
    1. mosni természetesen
    2. mosogatni (kézzel és géppel egyaránt)
    3. takarítani (felmosni)
    4. hajat mosni (állítólag)

    Olcsóbb sokkal mint a mosószerek, nem igényel öblítőszert, a ruhák puhábbak és szebbek lesznek tőle :D

    VálaszTörlés
  2. Még nem hallottam.Annak idején amikor a Dóri kozmetikusnak tanult akkor azt szerettem a legjobban mikor vizsga előtt itthon kellett mindenféle gyümölcsből, zöldségből ezt, azt gyártani.:)Ezek természetes dolgok voltak, jót tettek a bőrnek.Ő most is ilyen krémeket használ a munkájához.

    VálaszTörlés
  3. a hétvégén ajakírt készítettem az oldaláról ill. karácsonyra készült fürdőgolyó is, fenn van a blogon, persze nem a főzösön, a másikon. :) Mosódiót már egy ideje használok, a hajmosáshoz valót én is olvastam vhol, és szeretnék is még utána nézni!

    VálaszTörlés
  4. Hugi, már én is jó pár hónapja ecettel öblítek. A mosódióról hallottam jót is, rosszat is. Azt még nem próbáltam.Nem hiányzik az öblítő, és sokkal tisztábbak a ruhák, puhák illatosak, hamarabb száradnak mióta ecettel öblítek.
    Az arcradír remek! Köszi!:-)

    VálaszTörlés