2012. február 5., vasárnap

Almás csigafánk




Fánkszezon van, én egyfolytában fánkról beszélek, fánkrecepteket keresgélek, és közben nem csinálom meg őket. Most viszont a hétvégi hóesés rengeteg időt adott nekem, nem tudtunk volna menni sehova, ha akartunk volna sem. Így maradt a konyha, és megcsinálhattam egy jó kis receptet. A munkahelyemen az egyik "pékségben" egy ideig lehetett kapni kakaós csiga mintára fánkot, almás töltelékkel. Most ehhez hasonlót találtam, ízre még nem az igazi, de majd továbbfejlesztem és akkor meglesz az íz.

Hozzávalók:
60dkg liszt, 4dkg élesztő, 2dl tej, 4 evőkanál cukor, 6dkg vaj, só, 1 kiskanál fahéj, 4 tojássárgája, 3 alma, 1 citrom, porcukor a tetejére.

Az élesztőt felfuttatom a tejben, majd a citromot és almát kivéve az összes hozzávalót összedolgozom. Rugalmas tésztát gyúrok belőlük. Az almát lereszelem, meglocsolom a citromlével, majd a tésztába dolgozom.
Letakarva a kétszeresére kelesztem, majd kisujjnyi vastagságúra sodrom a tésztát, és csigákat csinálok belőlük.


Lehet forró olajban kisütni, vagy 200fokos sütőben tepsiben. Én sütőben csináltam, és nem volt annyira olajos. A tepsibe sütőpapírt rakok, megkenem olajjal, és a csigákat rárakom, majd kisütöm. Mivel a csigák nőni fognak, így kellő távolságba kell rakni egymástól őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése