2012. február 5., vasárnap

Csirkemell mustármártással



A hétvégén nem mozdultunk ki itthonról. Jó érzés volt bent tevékenykedni, és bámulni kifelé az ablakon, ahogy hullik egész nap a hó. Természetesen így a konyhában is alkottam. A Vidék Ízében P. talált egy Neki tetsző receptet, kérte, hogy ez legyen ma az ebéd. Mire elkészült, már nekem is tetszett :))
Amit mindenképpen tanulnom kell: a húsba üreget gyártani, úgymond felszúrni :))


Hozzávalók:
2 nagy csirkemellfilé, 10dkg trappista, 10dkg márványsajt, 10dkg gépsonka, 2 ek olaj, 1 marék friss bazsalikom, 10db fekete olajbogyó (nálunk ez kimaradt).
Mustármártáshoz:
4 evőkanál magos dijoni mustár, 1 evőkanál liszt, 3dl víz, 2dl tejszín, só, bors.

A csirkemelleket félbevágom, majd zsebet csinálok bele úgy, hogy a késsel felszúrom hosszában. A húst besózom, borsozom, majd félrerakom.
A sajtokat lereszelem, majd a  gépsonkát, bazsalikomot és az olajbogyót beledolgozom. Én késes aprítóban dolgoztam össze őket.
A csirkemellekbe töltöm a tölteléket, majd 2 evőkanál felforrósított olajon mind a két oldalát megsütöm kb. 5-5 perc alatt. A húsokat kiveszem az edényből, majd a visszamaradt zsiradékon a mustárt megmelegítem, a liszttel meghintem és elkeverem benne. Felöntöm a vízzel és a tejszínnel, összeforralom.
Előre melegített sütőben (kb. 160-170fok) a mustármártásban tovább sütöm a húsokat kb. 20 percig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése