2012. február 25., szombat

Gnocchi



Folytatom azt a tendenciát, hogy hétköznap kevesebb húsos étel készül a konyhámban. Ez általában úgy néz ki, hogy vasárnap megfőzök hétfőre, hétfőn megfőzök keddre-szerdára, szerdán pedig a következő két napban. Ezek az ételek általában húsmentesek, vagy könnyebb fogások.

Ha már húsmentes fogás; Reni kolléganőm valamelyik nap négysajtos gnocchit hozott. Vehettem volna akár előre csomagolt alapot hozzá, de ehhez nem fűlik a fogam, így nem lehetett más, megcsináltam. Ehhez kapóra jött a Nők Lapja Konyhájában Vrábel Kriszti receptje. (most hogy ezt leírtam, rájöttem, hogy az esetek túlnyomó részében az Ő receptjei húznak ki a csávából. Még jó, hogy mind a két szakácskönyve a polcomon figyel, rendszeresen forgatom is őket, vannak már bejáratott receptjeim tőle)

Ghocchi alaprecept következik:

Hozzávalók:

1kg krumpli (öreg, száraz a legjobb), 1 tojás, só, szerecsendió, kb. 25dkg liszt.

A krumplikat megmosom majd héjastól megfőzöm kb. 20-25 perc alatt. A főzés ideje a krumpliszemek méretétől is függ. Én hústűvel szoktam megnézni, hogy megpuhultak-e. Amikor megfőtt, lehúzom a héját, majd krumplinyomóval teljesen áttöröm. Átgyúrom kézzel és hagyom langyosra hűlni. Ezután a hozzávalókat beledolgozom. A lisztet  két részletben. 
A tésztából erősen lisztezett felületen kis kukacokat gyúrok és kis darabokra vágom, majd egy villa segítségével csíkozom.
A gnocchikat lisztezett felületem hagyom állni amíg a fazékban a víz fel nem forr. Utána egyben belerakom a tésztákat és újra felforralom a vizet, amikor a gnocchik feljöttek, leszűröm és leöntöm a választott mártással.

Én most négysajtos mártást csináltam hozzá, melyhez kicsi vajon felolvasztottam trappistát, márványsajtot, füstölt sajtot és parmezánt. Sóval és szerecsendióval ízesítettem, majd felöntöttem kb. 2dl tejszínnel. Ez kb. 2 perc volt.

A végeredmény egy erősen markáns ízű gyors vacsora.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése