2010. augusztus 14., szombat

Tökfasírt


Kicsit sok volt mostanában a húsból, sőt, igazából azt vettem észre, hogy egyre ritkábban eszek. Na jó, megvan azért még a heti három-négyszeri húsfogyasztás, de már az is nagy szó, hogy nem minden nap.
Kezdem felfedezni a zöldségek másfajta felhasználását, mint ahogy én azt megszoktam. Nekem a tökből eddig csak és kizárólag a főzelék jutott eszembe... Tudom, ez szegényes, de hát ez van. Mióta olvasom a fórumokat, blogokat, rengeteg recept jön velem szembe, amiket ha nem is csinálok meg, de újabb ötleteket hoznak magukkal. Így történt ez ezzel a fasírttal is. Igazából cukkiniből akartam csinálni, de az nem volt a zöldségesnél, így maradt egy kis zsenge tök. Sokan csináltak mostanában ilyen-olyan formában cukkiniből/tökből fasírtot, tócsnit, feltétet főzelékhez, vagy csak úgy magában. Most én is főzelékhez csináltam, véletlenül pont tökfőzelékhez :)

Hozzávalók:
tök, prézli, 1 tojás, só, bors, pirospaprika, fokhagyma, vöröshagyma, (opcionálisan snidling)

A tököt megpucolom, majd legyalulom. Jól kifacsarom, majd a sót kivéve mindegyik hozzávalóval összegyúrom. Azért nem írok pontos mennyiségeket, mert ezt érzésre kell csinálni. A tökhöz mérten kell a többit is variálni. A lényeg, hogy ne legyen lágy a massza, lehessen belőle kis fasírtgolyókat formázni.
A maradék prézlihez sót keverek, majd ebbe hempergetem bele a kis golyókat.

Bő olajban kisütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése