2010. augusztus 7., szombat

Tejben főtt csirke


Stahl recept, én azonban Kicsi-Vúnál láttam meg. (így utólag belegondolva, a Stahl könyvekben meg sem néztem).
Könnyen elkészíthető, most csavart tésztával csináltam, de következőnek biztos galuskával fogom tálalni.


Hozzávalók:
1kg csirkecomb, só, bors, olaj, 8-10 gerezd fokhagyma aprítva, 3,5 dl tej (ebből lehet, hogy több kell majd), 5dkg vaj, 1 bio citrom héja (én most csak kezelt felületűvel rendelkeztem itthon, így zacskósat raktam bele); 1 evőkanál zsálya; 1 evőkanál étkezési keményítő.


A combokat megmosom, majd sózom és borsozom. Az olajon megpirítom a fokhagymát, majd kiszedem, és a combokat mindkét oldalukon megpirítom, ezután mehet bele a tej, vaj, zsálya és a citromhéjak nagyobb darabban, valamint az előzőleg kivett fokhagyma. Összeforralom, majd kis lángon fél órát pároljuk. A húsokat megfordítom néha és a tejet is pótolni kell közben. Amikor a húsok kellően megpuhultak, kiveszem, a szószt az étkezési keményítővel összekeverem, turmixolom, majd összeforralom.

Ezzel a mártással kínálom a csirkét, tésztával vagy galuskával.

1 megjegyzés: