2010. február 26., péntek

Pillangó muffin - ami nem akart szárnyra kelni :)


Régóta szemeztem a muffinok pillangóvá válásával. Háááát, nekem nem akartak gyönyörű pillangóvá válni, azonban finomak lettek.
Ha meglátjátok az eredetit, megértitek, miért mondom ezt. Mindig is tudtam, hogy nincs túl sok kézügyességem, mindig azzal vigasztalom magam, hogy inkább finom legyen, mint szép. De azért belül mindig motoszkál az, hogy másoknak miért sikerül mind a kettő??? Nekem miért nem? :(

A recept eredetije Illéskrisztikénél található, Ő az, aki olyan gyönyörűségeket tud csinálni, hogy az ember elgondolkozik, hogy miért is nem cukrász mesterként keresi a kenyerét. Eddig bármit kipróbáltam tőle, bevált, és nagyon könnyen elkészíthető. (csak a kinézet nem hasonlít az övére)


Akkor jöjjön a recept.


Hozzávalók:

  • 10 dkg vaj
  • 2cs vaniliás cukor
  • 13 dkg cukor
  • 2 tojás
  • 1 citrom
  • 20 dkg liszt
  • 1/2 sütőpor
  • 2dl tej
  • csipet só
  • 1 csomag puding (az eredeti recept epreset ír, én csokival csináltam, imádom a citromot és a csokit együtt) 4dl tejjel elkészítve

Először is a pudinggal kezdjünk, hogy legyen ideje kihűlni. A leírás alapján, azonban 4dl tejjel elkészítve megcsináljuk a pudingot, majd amikor már megfelelő keménységű, lehűtjük.
A felolvasztott vajat a két féle cukorral, a tojásokkal, a citrom héjával és levével kikeverjük. Majd a sütőporral elkevert lisztet hozzáadjuk a citromos keverékhez. Alaposan összedolgozzuk, majd a tejet is hozzáadjuk.

Papírkapszlikat rakunk a muffin formákba, vagy vajjal kikenjük azokat, és félig megtöltjük a masszával, majd meleg sütőbe tolva kb. 12-15 perc alatt megsütjük (tűpróba).

Na, és akkor itt jön az a receptben, ami nekem nem sikerült. Valahogy ez a massza nekem nem jött fel annyira, mint amennyire szokott a megszokott muffin receptemmel.
Tehát a muffinnok tetejét levágjuk, kettévágjuk és a pudinggal megkent muffinokra tesszük szárny alakban, majd porcukorral hintjük meg.


Ajánlom, próbáljátok ki, Nektek biztos sikerül. Én végül egy párat végig kínlódtam, de annyira csúnyácskák lettek, hogy maradtak töltött muffinok a végén. Ez is finom volt, és tudjátok: ez a lényeg ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése