2010. február 26., péntek

Csirke - sütőtökkel


Imádom a sütőtököt. Nem lehet vele betelni. Ki szeretném próbálni más felhasználási lehetőségeit is, mint a sült tök. Találtam is Dolce Vita oldalán egy fantasztikus receptet, ami egyszerűségében adja nagyságát. Hogy miért? Nem kell hozzá sok minden, a két fő alkotó elemet kivéve minden megtalálható egy átlagos háztartásban hozzá, gyors, és finom...

Hozzávalók:

  • 4 egész csirkecomb (lehet csak alsó is, akkor 8)
  • 1 kg sütőtök
  • oliva, só, bors,
  • 20 zsályalevél (nekem nem volt friss, így szárítottat használtam)
  • 2-3 fej lilahagyma

Ha egész csirkecombból csináljuk, akkor vágjuk ketté őket, majd sózzuk és borsozzuk őket, majd rakjuk bele őket egy nagyobb tepsibe. A sütőtököt mossuk meg, és daraboljuk fel, majd dobáljuk a húsok köré, és a húsokra, ahogy érjük. Én nem az eredeti recept alapján levő nagy szeleteket csináltam, hanem kisebb kockákat, isteni édesek lettek, ahogy átsültek. A lilahagymákat vágjuk nagy szeletekre, majd ezeket is dobáljuk a tepsibe. Ezeket is fűszerezzük meg (só, bors) majd a zsálya leveleket is rakjuk rá. Végül kis olívával locsoljuk meg

Előmelegített sütőben süssük 200 fokon kb. 50-55 percig. Az első 30 percet alufólia alatt, majd vegyük le róla a fóliát, és anélkül is süssük, amíg szép ropogós és piros nem lesz a hús.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése