2010. február 26., péntek

Krumplis pogácsa - Anikótól


A minap Anikónál láttam meg ezt a fantasztikus pogácsát. Szeretem a pogácsákat, nagyon-nagyon!!!
Ideális a reggeli kávézásom mellé, reggelinek, csak úgy csipegetni, uzsonnára, bármire!!! :))))


Anikónál annyira gyönyörűen csillogtak a képeken, hogy nem bírtam kihagyni, és úgy érzem, hogy nagyon jól tettem!!!!!!




Hozzávalók: (kb. 30 db lett nekem, de én nem szoktam magasra csinálni őket)


  • 40 dkg liszt
  • 4 dkg élesztő
  • 25 dkg van
  • 2-3 szem főtt krumpli összetörve
  • 3 kávéskanál só
  • 2 tojássárgája

A hozzávalókat összegyúrjuk, az élesztőt nem kell külön felfuttatni, gyönyörűen megkel a tészta így is. Szép, hólyagos félkemény tésztát kapunk, majd duplájára kelesztjük.
A megkelt tésztát kinyújtjuk, egy ujjnyi vastagságúra. Majd pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk a tésztát, a tetejét bevagdossuk és tojással megkenjük.
Kb. 15 perc kelesztés után meleg sütőben 15-20 perc alatt szép pirosra sütjük.






2 megjegyzés:

  1. Szia Hugi! De büszke vagyok hogy megsütötted a pogit! Jól néz ki nagyon! Ha bele kotynyeleskedhetek akkor csak azért tenném, mert én meghajtogattam volna. Mármint nyújtom, félbehajtom, megint nyújtom, másik felé hajtom! Csoda finom és egyszerű megcsinálni, ugye?:-)))Finomakat főzöl is nagyon!!!
    Puszi, Anikó

    VálaszTörlés
  2. Szia Anikó!

    Ki akartam hajtogatás nélkül próbálni, mert a többi recinél is kipróbáltam, de ott nem jött be. Hát itt igen, fantasztikus anélkül is. Innentől ez a POGÁCSA nálunk!!!
    két nap alatt megettük, harmadik napra maradt 4 darab, és még mindig jó volt!
    Köszönöm, ezt a fantasztikus receptet!!!

    Puszi

    Hugi

    VálaszTörlés