2010. február 20., szombat

Kalács vs Magyar Kupa


Tegnapra kalácsot terveztem. Annak rendje és módja szerint elzarándokoltam Limara blogjára. Itt mindig csak jó dolgokat lehet találni. Meg is találtam, amit kerestem, Foszlós kalács... hmmm... szeretjük a kalácsokat, Anyósom isteni lekvárjaival nagyon ütősek is lesznek, jó reggelire, két-három napig ki is tart... Ezt én szépen megterveztem még reggel, délután neki álltam, hogy mire Peti hazaér, kész is legyen minden.

Hát nem lett :))) Történt először is, hogy Anyuék beestek hozzánk a keresztfiammal, aki kiszimatolta, hogy konyhai tevékenység lesz... Ő bizony marad is ilyenkor. Nem is volt gond. Begyúrtuk együtt a tésztát, elraktuk kelni, majd jött a rántott csirkecomb, amit most nem olajban sütöttem ki, hanem sütőben, minimális olajjal megsütve. Ajánlom, isteni!! A Nagymama konyhájában ajánlotta még anno Giza, majd most Dolce Vita oldalán is felfedeztem. Megkívántam, isteni, gyors, és még én is meg tudom csinálni. (annak ellenére, hogy minden bonyolult ételt meg tudok csinálni, rántott húst valamiért soha, nem olyan, mint anyué, és ez gond, mert az Övé Tökéletes) Visszatérve az eredeti témához, szóval Gigi (keresztfiam) maradt, nagy sütések reményében. Majd a panírozásnál már leesett, hogy nem sokáig fog egy helyben maradni, és én így bizony nem fogok végezni időben. A hús már sült a sütőben, tészta kelt a konvektoron, gondoltam, addig kiteregetem a friss mosást, majd jön a kalács fonás. Szép remények voltak, de csak remények.

Gigi nagy minimax keresés közben véletlenül a Sport1-re keveredett. Nem kellett volna (vagy mégis?). Röplabda Magyar Kupa döntő kezdődött éppen. Szívem ezerrel dobogott, mivel a magyar adókon (még a nem magyarokon sem) nem túl sűrűn adnak röplabdát, főleg nem magyart. Itt kezdődött a harc Gigival, aki az ötévesek minden vehemenciáját beleadta, miszerint ő a horgászós műsort akarja nézni. Én meg nem!!! Nem is néztük azt :))) Nyertem. Szép mi, egy ötévessel szemben győzni tudtam :) azért nem akármilyen ötéves Ő ;)

Nyert a Magyar Kupa, mindennel szemben, a vacsora befejezése, az utolsó simításai Petire maradtak. A kalács tésztája pedig ment a hűtőbe. Reggel kivettem, hagytam kicsit magához térni a melegben, majd fonás nélkül egy püspökkenyér formába beformáztam, és tökéletes lett, úgyhogy gond nem volt belőle. Kecske és káposzta tipikus esete. És még vacsiztam is egy jót, hmmm... az a hús, isteni!!!! A Kupa Döntő pedig frenetikus volt, végre láttam azokat a játékosokat élesben játszani, akik ellen két-három évvel ezelőtt játszhattam, szemtanúja lehettem annak, hogy kezd éledni Magyarországon ez a sport. És ez jó, mert szerintem indokolatlanul van ennyire hátrébb tolva. Na ennyit a kedvenc sportomról, jöjjön a kalács.


  • Foszlós kalács
  • Hozzávalók:
  • 2,5dl tejszín
  • 2 egész tojás
  • 1 tojás fehérje
  • csipet só
  • 4 evőkanál cukor (az eredetiben 3 volt, mi kicsit édesebben szeretjük)
  • 50 dkg liszt
  • 2 dkg élesztő
  • 1 tojássárgája


A hozzávalókból a szokásos módon kelt tésztát csinálunk. (Élesztő felfuttat tejben, kicsi cukorral a tetején, majd az összes többi hozzávalóval együtt, a tojássárgáját kivéve, hólyagos tésztát dagasztunk) A tésztát duplájára kelesztjük, majd formázzuk.
Az eredeti receptben Limara nyolcas és hármas fonású kalácsot csinál. Ez itt lényegtelen, ki hogy szereti. Nekünk ez most így volt jó, mind a felvezető miatt, mind azért, mert ebből kis lekváros szendvicsek lesznek.

1 megjegyzés:

  1. Szia Hugi!
    Nagyon szép a kalács. Ügyes vagy! A röplabdát meg hirdesd Te is hogy népszerű legyen. Mert igen is megérdemli hogy többet lássuk!Szép délutánt! Anikó

    VálaszTörlés