2010. február 26., péntek

Csirkés felfújt


Sok gasztro újságot olvasok, miután megtanultam az alapokat, természetesen anyutól, utána sok-sok internetes sikertelenség után (szerintem akkoriban nem voltak még gasztroblogok, ahol 100%osan letesztelt receptek voltak, sok-sok véleménnyel) ajánlotta valaki, hogy vegyem meg a príma konyhát. (akkoriban kezdett az az újság) Szóval ezzel kezdődött a gasztro újság őrület. Aztán jött a Vidék Íze, ebben is remek ételeket találtam rendszeresen, majd jött a Fakanál (ami azóta megszűnt sajnos), majd egyszer a kezembe akadt egy Magyar Konyha, és annyira fantasztikus recepteket találtunk bennük, hogy egészen a megszűnésééig vettem (lehet, hogy a Vidék Íze és a PMK is megszűnik, mert elkezdtem vásárolni???)

Ez a csirkés felfújt az ehavi Vidék Ízében volt, nagyon megtetszett, igaz, nekem nem 100%osan olyan lett, mint ahogy a képen volt, de az íze... nyammm... kicsit hasonló a Márvány csirkéhez, amit szintén felfogok tenni ide majd, de azért más is egy kicsit.


Hozzávalók:

  • 30-40 dkg csirkemell
  • 20 dkg sajt
  • 10 dkg vaj
  • 15 dkg liszt
  • olaj, fokhagyma (én granulátumot választottam most)
  • 3 dl tej
  • 2 fokhagyma
  • só, bors, szerecsendió
  • 5 tojás

Az egy centis darabokra vágott csirkemellet olajon picit megpirítjuk, én itt megszórtam egy kis fokhagyma granulátulummal, majd félrerakjuk.
A vajon megpirítunk 15 dkg lisztet, barnulásig, majd felöntjük a forró tejjel, és besűrűsítjük. Ezután belereszeljük a fokhagymát, sózzuk, borsozzuk, és megszórjuk szerecsendióval. Ezek után belekeverjük a sajtot lereszelve és a tojásokat. Amikor összefőtt, beleöntjük a húst, és kicsit összefőzzük, majd egy őzgerinc formában (ami ha nem szilikon, legyen kivajazva, vagy sütőpapírral kibélelve) kisütjük olyan 180 fokon kb. 25-30 percig.



A recept szerint répát kellett volna lereszelni, és azt rakni a formába először, majd újhagymát szintén feldarabolva, nekem most nem volt otthon újhagymám, így ezt kihagytam. Viszont a már emlegetett márványcsirkének a mintájára, ezt is lehet úgy csinálni, hogy baconnel béleljük ki a formát, és abba öntjük a masszát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése