2010. február 21., vasárnap

Csirkemell - gyorsan

Tegnap kissé sokáig tartott a meccs utáni sörözés-gintonicozás-tequilázás-forrócsokizás... De jó volt, nagyon jót beszélgettünk. Megérte későn hazaérni. Egy sokat gondolkodtató téma is felkerült... ezen most rágom magam egy ideig...

A késői hazaérés miatt nem csináltuk már meg Limara Kínai citromos csirkemellét. Mivel én ma dolgoztam, ezért Peti bevállalta az ebéd elkészítését. Azt az ebédet, amit közben módosítottam, kaptam egy jó tippet Szepitől. Nagy újító a srác, érzi, hogy mi mivel megy, szeret kísérletezni. Nála is ez volt ma az ebéd, mivel ez jóval egyszerűbb volt, ezért engedélyt kértem az elkészítésére, és mi is ezt csináltuk meg. Egy jó kis együtt főzős este kerekedett belőle, felbontottunk egy bort is hozzá, de én végül maradtam a teánál :))))

Az elkészítését msn-en hazaküldtem. Igenám, csakhogy elszállt a gép, így csak fejből dobtuk össze. Nekem ízlett, nagyon jó lett. Egyszerű, gyors, és fini.


Hozzávalók:

  • csirkemell
  • 5-6 gerezd fokhagyma
  • méz (nekem elfogyott, így barna cukrot tettem bele)
  • olivaolaj
  • tejszín (2-3 dl)
  • worcestershire szósz
  • só, kakukkfű
  • póréhagyma, vagy bármi lágy hagymaféle (mi snidlinget raktunk bele)

A csirkemellet csíkokra vágtam, majd kevés olajon megpirítottam, enyhén sóztam. Ezután az összezúzott fokhagymát beleraktam, együtt pirítottam tovább, majd rá a szósz, méz (cukor) és a kakukkfű. Együtt tovább pirítottam, és tejszínnel felöntöttem. Rá a hagyma (póré/snidling), kicsit összefőztem, és kész.
Sült krumplival isteni... bár én így utólag egy jó kis rizzsel is el tudom képzelni.

Ha belegondolunk, ez ideális vacsorának való (már aki vacsorázik főtt ételt), hisz én is munka után dobtam össze. Igaz, volt segítségem. Az első mozdulattól az utolsóig nem volt fél óra elkészíteni, és ebben még egy kis mosogatás is volt.

7 megjegyzés:

  1. Jol nez ki hugi.
    Nalunk meg gyorsan sult fokhagymas, bazsilikomos Kenguru volt a vacsi vegyes salataval. Korul belul 10 perc.

    VálaszTörlés
  2. Kenguru??? ÁÁááá, milyen az???
    Milyen íze van?

    VálaszTörlés
  3. Finom, csak nem szabad sokaig sutni. En vekonyra vagom mert nem szeretem ha a hus veres es csak gyorsan atsutom. Nagyon egeszseges mert nincs benne kover, de epp ezert ha tul sokaig sutod ragos lesz. Lehet otthon kapni? Ha nem akkor ki kell gyere hogy megprobalhasd. :)

    VálaszTörlés
  4. Lehet, hogy ki is próbálnám :)) Mihez hasonlít az íze?
    tegnap amikor főnöknőmmel olvastuk a hozzászólásod, Ő mondta, hogy lehet néha kapni nálunk is, de szerintem az nem olyan, mint Nálatok ;)

    Úgyhogy már csak ezért is ki kell mennem :))))
    Elvégre útlevelet is csak emiatt csináltattam meg :)))

    VálaszTörlés
  5. johetsz...szivesen latlak.
    Az ize a marha hushoz hasonlit, de szerintem edesebb. nekem nagyon izlik.

    VálaszTörlés
  6. Egy jó kis tequila után nekem is jól esne. ;-))) ( Reni ;-) )

    VálaszTörlés
  7. Alkohol után még nem próbáltam ;) kis tequilás :)))

    VálaszTörlés