2011. október 15., szombat

Csokoládélabdák


Ez egy réges-régi recept. 3-4 éve a Nők Lapja Cafe sütik képekkel topikján sütötte meg mindenki, akkor én is sütöttem, sokszor egymás után, aztán feledésbe merült. Most azonban Mimi kolléganőm hihetetlen édesség kívánása eszembe juttatta. Egy kismamát nem vonhatunk meg a finomságoktól, így ezt most azért is sütöttem, hogy Ő is megkóstolhassa. (Remélem ízleni fog neki)

Sokáig eláll fémdobozban, igaz, nálam eddig a rekord elállási ideje 1 hét volt, szerintem ez sem fogja sokkal tovább bírni.


Hozzávalók:
20dkg étcsoki (minimum 50%-os, tortabevonóval neki se állj!), 10 dkg vaj (nem margarin!!), 3 db tojás, 1 teáskanál vanília kivonat, 20 dkg liszt, 3 dkg kakaópor, 1/2 teáskanál sütőpor, 1 csipet só, 17 dkg porcukor a gömbök bevonásához.

A csokit a vajjal összedolgozom gőz fölött. A tűzről levéve a tojásokat hozzáadom egyesével, majd a többi hozzávalót beledolgozom.
1 órára mehet a hűtőbe, majd gombócokat formázok belőle és porcukorba hempergetem, és mehet a tepsibe.
160 fokon sütöm 10-15 percig.

Én épp kávéval eszegetem, nagyon finom!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése