2011. október 16., vasárnap

Burgundi csirkeragu


Ismételten egy újságos próbálkozásom. Úgy érzem, telibe talált. A PMK-ból gyakran tesztelgetek, sok recept meg is maradt állandóra, és ezt is megtartjuk. Ha Apósomék jönnek hozzánk látogatóba, akkor ez lesz az asztalon, egy az egyben az Ő szájízéhez való ez a fogás. Én személy szerint nem vagyok nagyétkű, szóval nekem leves sem kell elé.
Igazi téli, melegítő étel.

Hozzávalók 4 személyre:
8 csirkefelsőcomb, só, bors, 15dkg főtt füstölt húsos szalonna, 20dkg konzerv gyöngyhagyma, 20dkg gomba (eredeti recept szerint konzerv csiperke, én elrakott erdei gombát használtam hozzá), 3 gerezd fokhagyma, 2dl burgundi vörösbor, 1 csapott kiskanál étkezési keményítő, kis csokor petrezselyem, a tálaláshoz szendvicskenyér, vaj.

A combokat kicsontozom, bőrüket lefejtem, majd az így kapott filéket tetszés szerinti méretre darabolom. Sózom, borsozom, félrerakom. A lefejtett csirkebőr zsírját kisütöm, majd a megsült bőrt kiszedem az edényből, és az 1 centis kockákra vágott szalonnát a visszamaradó zsírban 2-3 percig pirítom, azután mehet bele a hús is. Együtt pirítom őket 10 percig, amíg a hús ki nem fehéredik.
A hagymát és a gombát lecsöpögtetem, a csirkéhez adom, fűszerezem az összetört fokhagymával, majd lefedve 35-40 percig kis lángon párolom, amíg a hús meg nem puhul. Néha egy kis vízzel pótolom az elpárolgó levet.
Amikor a hús megpuhult, felöntöm a borral, és végül egy kis vízzel elkeverem a keményítőt, amivel besűrítem a ragut.
Tálalás előtt apróra vágott petrezselyemmel megszórom és vajban pirított kenyérszeletekkel tálalom.

Természetesen a felbontott burgundi maradékát megiszom hozzá :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése