2015. november 26., csütörtök

Fahéjas keksz




Újabb MamaJour kedvenc következik.

A fahéj számomra az őszi időszak és az ünnepek velejárója. Ezt a kekszet azért szeretem, mert istenien lehet egy darabkát is elmajszolni egy finom zabtejes kávéval a kezemben. 
Először azt hittem, hogy ez inkább az anyukák kedvence lesz, de kellemes csalódás volt, hogy a mai kézimunka foglalkozáson a lurkók is hogy tömték és inkább ezt kérték, mint a csupa csokis kekszet.

Szerintem mindent elmondtam róla... hmmm... megyek, megkeresem a saját kekszes dobozunkat, hátha hagytam belőle itthonra is :)

Jöjjön a recept

Hozzávalók: kb 40 db-hoz
125 gramm puha vaj
110 gramm cukor
1 tojás
1 kiskanál vanília kivonat
250 gramm liszt
picike őrölt szerecsendió
3/4 kávéskanál sütőpor

Hempergetéshez:
2 kiskanál fahéj
1 kiskanál porcukor


A vajat a cukorral kikeverem, majd hozzáadom a tojást és a vanília kivonatot is és habosra keverem.
Hozzáadom a többi hozzávalót is és eldolgozom, majd hűtőbe teszem minimum 30 percre.

A hűtőből kivéve kis diónyi (13 grammos) gombócokat formázok, és a fahéj, porcukor keverékbe hempergetem. Tepsire teszem, lehetőleg 3-4 centis távolságokra egymástól, kézzel kicsit kilapítom őket és 180 fokos sütőben 12-14  percet sütöm.

Melegen és hidegen is isteni.

Meddig áll el? Nálunk a leghosszabb ideje 5 nap volt... miattunk :D

Forrás: CsakAPuffin

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése