2015. november 23., hétfő

LYB csiga





Íme az egyik kedvencünk a mostanában elkészült finomságokból.

Miért LYB? A LoveYourBelly facebook oldalán találta az edzőm, ő csinálta nekünk először egy fesztiválra, és mivel reform hozzávalókkal készült, így én is kipróbáltam, aztán már igazából azért csináltam sokszor újra, mert nem kell keleszteni, gyorsan kész van és nem utolsó sorban, isteni finom. Kisfiam két pofára nyomja be :)

Hozzávalók:
25 dkg túró
25 dkg tönkölyliszt (csináltam már teljeskiőrlésűből és fehérből is, nekem utóbbi állaga jobb volt)
10 dkg porcukor nádcukorból
0,5 dl kókusztej (én most zabtejet gyártok itthon, így abból készül)
2 evőkanál kókuszzsír
1 kiskanál sütőpor
csipet só

Töltelék:
3 evőkanálnyi kókuszzsír, 2 evőkanál kakaó, 2 evőkanál nádcukor ledarálva


Az összes hozzávalót összegyúrom a tálas mixeremben. Egy gyönyörű, homogén tésztát fogunk kapni. Nagyon könnyű vele dolgozni.
Téglalap alakúra kinyújtom, picit vékonyabb legyen, mint egy ujjnyi. 
A 3 evőkanál kókuszzsírt picit felolvasztom, nem kell teljesen folynia, összekeverem a kakaóval és a porcukorral. Sűrű masszát kell kapnunk. Megkenem vele a tésztát, majd feltekerem és ujjnyi vastag szeleteket vágok belőle.


180 fokon addig sütöm, amíg el nem kezd pirulni. Mindenképpen puha legyen, amikor kivesszük a sütőből. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése