2013. február 19., kedd

Édes-savanyú csirkemell



Vikinél találtam ezt a jó kis gyors ebédnek valót.
Ahogyan Viki is írta, egy az egyben Uncle Benses üveges szószra hasonlít, és hát bevallom, én azt nagyon szeretem, csak azért nem veszem, mert nem veszek előre elkészített ételeket. 

Mivel az üveges verziót szerintem 10 éve csináltam utoljára, így nem emlékszem, hogy mennyi ideig tart az elkészítése, az biztos, hogy ebből 40 perccel a kezdés után már ettem. Ez az idő a rizs elkészítésére is elég volt!

A megadott mennyiségből 4 adag jön ki, nekünk ez két napra ebédünk lesz.

Hozzávalók:
50 dkg csirkemell kockákra vágva, 1 sárgarépa, 2 kalifornia paprika, 1 kicsi sűrített paradicsom, 1 fej vöröshagyma, diónyi gyömbér, 2 evőkanál olaj, 1 ananász konzerv, 1 evőkanál keményítő, kevés víz.

A vöröshagymát felaprítom és a felhevített olajon megpárolom. A sárgarépát megtisztítom, sajtreszelőn lereszelem és a hagymához adva együtt tovább párolom őket. 2-3 perc után a csirkemellet is hozzáadom, fehéredésig kevergetem. 
A paradicsom sűrítményt hozzáadom, 2-3 percig pirítom, amíg elveszíti a savanykás ízét. A kis kockákra vágott paprikákat és ananászokat beleöntöm, az ananász levével együtt. A gyömbért megtisztítom és belereszelem.
Néhány percig együtt főzöm őket, sózom.
A keményítőt csomómentesre keverem és besűrítem vele a húst.
1-2 percet még főzöm őket együtt, majd párolt rizzsel tálalom.

1 megjegyzés: