2012. november 11., vasárnap

Sertésérmék kínaiasan - good food recept



Ez egy régebbi recept, most találtam meg a facebook oldalamon, mármint a képet róla :)

Egyszerű, gyors és finom. Ez a három jellemző tökéletesen elegendő rá. Egy kiegészítés hozzá: bárki megtudja csinálni!

Hozzávalók:
1 sertésszűzérme (40-45dkg) szeletelve, 1ek szójaszósz, 1ek kínai ötfűszer-keverék, 2ek méz, 1ek kukoricaliszt,
Pirított rizs köretnek: 1 tojás, 25dkg rizs, 200g borsó, 2 szál zöldhagyma vékonyan felszeletelve.


A szójaszószt és az ötfűszer-keveréket összekeverem és ebbe bepácolom a szűzérméket. Állni hagyom 5 percig. Tapadásmentes edényben kisütöm az érméket oldalanként 2-3 percig. A mézet elkeverem 15ml forró vízzel és a serpenyőbe öntöm. 2 percig forralom a hússal együtt. Ezalatt csomómentesre keverem a kukoricalisztet egy kevés vízzel, hozzáadom a húshoz és addig főzöm, amíg be nem sűrűsödik.
A körethez főtt rizst csinálok. 
Ezt mindenki úgy készítse el, ahogy maga szokta. Én az 1:2-es arányt kedvelem, tehát egy adag rizst (itt 25dkg) lepirítok kevés olajon, felöntöm kétszer annyi vízzel és fűszerezem. Forrásig nagy lángon hagyom, majd kis lángra veszem és fedővel lefedem. Amikor az összes víz elforrt, elzárom a gázt alatta és letakarom egy konyharuhával, hogy a gőz sehol ne tudjon elillanni.
Felverem a tojást és tapadásmentes edényben rántottát készítek belőle. Csíkokra vágom.
A zöldborsót én most a rizzsel együtt főztem meg. Forrás után raktam bele a rizsbe.
A felcsíkozott tojásrántottát és a zöldhagymát összekeverem a zöldborsós rizzsel. Összepirítom őket 1 percig.


Forrás: BBC GoodFood 2012.október

1 megjegyzés: