2011. december 29., csütörtök

Mini túrórudi torta


Régebben csináltam már ennek a nagy verzióját, de nem brownie alapra, hanem tört kekszre, és egy nagy torta formában, nem sok kicsiben.
Mimi kolléganőmnek csináltam a decemberi Mikulásozásra. Kisbabát vár, és szenvedélyes túrórudi fun. :) Amikor megtaláltam Doctor Pepper oldalán, tovább nem is agyaltam azon, mit is adjak Neki ajándékba. Én egy kicsit leegyszerűsítettem a receptet, a lemon curdot kihagytam, de terveim között szerepel ezzel együtt is elkészíteni majd.

Hozzávalók:

A browniehoz:
30dkg van, 30dkg étcsoki, 37,5dkg cukor, 3db tojás, 16,5dkg liszt.
A sütőt előmelegítem 180 fokra. Egy sütőformát sütőpapírral kibélelek (én most egy 26cm-es tortaformát használtam). A vajat habosra keverem a cukorral, hozzáadom a tojásokat, majd a lisztet beleszitálom és alaposan kikeverem. Legvégül mehet bele a csoki apróra tördelve és ezt a masszát a formába öntöm. Az előmelegített sütőben 20-25 percet sütöm, a legjobb tűpróbával ellenőrizni. Amikor megsült, félrerakom amíg ki nem hűl. Ezután tetszőleges méretű magas falú kör formával kiszaggatom úgy, hogy a formában maradjon a tészta.

Töltelék:
1kg túró, 4dl tejszín, 10dkg porcukor, 2 citrom reszelt héja, 4kk citromlé, 2 csomag zselatinfix.


A hozzávalókat összedolgozzuk. ennyi ;)

15-20 dkg jó minőségű étcsokit gőz fölött megolvasztunk.


Elkezdjük az összerakást. A félrerakott brownie gyűrűket először kevés olvasztott csokival megkenem, majd erre egy réteg túró amire egy újabb kisadag olvasztott csoki, rá egy adag túrós töltelék. A tetejére ízléses formában csokit kenünk. (na nekem ez nem sikerült :) )
A rétegek között célszerű kicsit hűtőbe tenni a sütit, hogy megdermedjen az olvasztott csoki és a túró.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése