2010. június 16., szerda

Tortilla


Régóta készülök tortilla készítésre. Bevallom, még soha nem ettem. Valahogy soha nem jött össze. Mindig mást választottam, ha olyan helyen voltam, hogy lehetett kapni. A blogolvasási mániám közepette jöttem rá, hogy ilyet is csinálhatunk házilag. Akkor én miért ne próbálnám meg? Maimoni annyira jól leírta az elkészítését, hogy rájöttem, ezt még én is megtudom csinálni. És meg is csináltam.

Összefoglalásként: gyors, egyszerű, és FINOM!!! Ahogy sok blogger társam írta, nem éri meg a boltban megvenni a tartósítószeres előre csomagoltakat.

Hozzávalók (12 db-hoz)
3,5dl víz; 35dkg sima liszt; 20dkg rétesliszt; 15dkg kukoricaliszt, 2ek olívaolaj; 1dkg só, bors.

A hozzávalókat kétkaros gépben összedolgoztam. Ha valaki kenyérsütőgépben szeretné csinálni, akkor a felsorolás sorrendjében rakja bele az üstbe, és ott dolgozza össze.
Amikor a tészta egyben van, mehet a hűtőbe. Én nagyjából két órát pihentettem.

Amikor a többi hozzávalót felaprítottam, akkor jöhetett a tortilla lap formázása. A tésztát 12 egyenlő részre osztottam, gombócot formáztam belőlük, majd nagyon vékony kerek lappá nyújtottam. És egyszerűen zsiradék nélkül palacsinta sütőben kisütöttem, mind a két oldalát két-két percet sütve. Nekem teflonos palacsinta sütőm van, de ha valaki a régi vas sütővel próbálkozik, szerintem minimálisan zsírozzon.

Töltelék, bele való. Amit csak elképzelni tudunk, minden mehet bele. A lapra kell egy kence, amit aztán megpakolunk mindenféle zöldséggel (saláta, káposzta, paradicsom, uborka, hagyma, stb.) majd bármilyen hús jöhet, fasírt, grillezett filé, bármilyen maradék, tonhal, tojás.

A kence nálam jelen pillanatban egy egyszerű, tejföl, fokhagyma mix volt. Maimoni meg is oszt velünk többféle verziót, természetesen ezeket is ki fogom próbálni, hisz ez az étel is gyakori vendég lesz nálunk. Azt viszont megfogadtam, hogy olyankor nem csinálom, amikor vendégek jönnek, hisz a tészta azért kihűlve már nem annyira formázható. Tehát ahogy sütöttem, úgy töltöttük és ettük.

1 megjegyzés: