2010. június 16., szerda

Epres pite


Maradt még sok eprem, így ma keresztfiammal azon agyaltunk, mit süssünk? A múzsa adott volt: eper! Még nem unjuk :)

A megszokott gyűjtő oldalon eper keresőszó beírása után rengeteg receptet dobott ki. Nekem Andi-cuki oldalára esett a választásom. Egy egyszerű epres-pite receptet csentem el tőle, ez lesz az első süti, amit Tőle sütök, de ha jól megnézem az oldalát, szerintem gyakori vendék leszek ott :)))

Hozzávalók:
Tészta:
50dkg liszt; 25dkg RAMA; 1 tojás, fél cs sütőpor; 12dkg porcukor (szerintem ebből mehet picit több); csipet só; 1-2 kiskanál tejföl; reszelt citromhéj

Az összes hozzávalóból tésztát gyúrunk. Nekem két kanál tejföl ment bele, pont megfelelő keménységű volt a massza. Amíg a tölteléket csináljuk, mehet a hűtőbe.

Töltelék hozzávalói:
2cs vaníliás pudingpor; 15dkg cukor; fahéj; 50-60dkg eper
A gyümölcsöt egy kis fazékba rakjuk, a cukorral és a fahéjjal felfőzzük. Ha kevés levet ereszt, akkor kicsi vízzel felöntjük. Amikor felforrt, a pudingport kikeverjük egy kis vízzel, vagy ha sok levet eresztett a gyümölcs, akkor a gyümölcs levével, majd az eperhez keverjük, és sűrűre főzzük.

Én egy 18cm-es torta formában csináltam a sütit, a tésztából kicsit sok lett, ez mehet a mélybe is akár, vagy formákat is csinálhatunk a süti tetejére belőle.
A formát kivajazzuk, majd kibéleljük a tésztának kicsit több, mint a felével. Megtöltjük a gyümölcsmasszával, majd a tetejét berácsozzuk a maradék tésztával, valamint ha van kedvünk, formákat is szaggathatunk rá. Tojással lekenjük.




Kb. 30-40 percig 160 fokon sütjük.







2 megjegyzés:

  1. hihetetlenül guszta és szépséges

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Lányok!
    Finom is lett, épp most reggeliztem be belőle a fincsi latte mellé :)))

    VálaszTörlés