2010. június 9., szerda

Eperkrémleves


Idén sajnos nem csináltam túl sok epres dolgot. Mindig eltervezem, hogy az összes szezon gyümölcsöt végigsütöm-főzöm... de nálam ilyenkor indul meg mindig a munka, meg ilyenkor jön össze sok minden. Most azonban nem hagyom magam, amíg még van eper, addig igyekszem. Ma a zöldségesünknél isteni finom epret kaptam, idén ez volt az első olyan eper, aminek az ízét cukor nélkül is élveztem. Isteni édes, és gyönyörű szemek, de azért látszott rajtuk, hogy nem mindenféle vegyszerrel kezelt gyümölcs volt, mivel egy nap állás azért már látszott rajta. Én úgy érzem, hogy ez a normális ennél a gyümölcsnél.

Gyümölcslevest szerettem volna csinálni már régóta, és most ezzel a gyönyörű eperrel végre el is érkezett az ideje.Edónál láttam meg már jó ideje a receptet, ki akartam próbálni ezt a fajtát is. Nagyon egyszerű, és gyors. Szerintem a gyümölcs megpucolása tovább tartott, mint a leves további készítése. Tejszínt persze elfelejtettem venni hozzá, de anélkül is telibe talált.

Hozzávalók:
50dkg eper, fél citrom leve, citromhéj, 3 evőkanál méz (eredeti recept 5-6 evőkanálnyit ír, de nekem az túl édes lett volna), fahéj, 5db szegfűszeg, 2cs vaníliás cukor, 1dl tej, 1/2 csomag vaníliás puding, 2 kanál tejföl (tejszín is lehet helyette)

A gyümölcsöt megmossuk, és feldaraboljuk, majd botmixerrel pürésítjük. Két kanálnyit kiveszünk belőle, majd ezt összekeverjük a tejjel és a puding porral. A többi epret felöntjük 1l vízzel, ízesítjük a többi hozzávalóval, ha tejszínt akarunk használni, akkor azt is most, majd felforraljuk. Hozzáadjuk a kétkanálnyit epret, amit előzőleg összekevertünk a pudingporral és a tejjel, ezzel sűrítjük. A végén pedig a tejfölt (na persze, ha nem tejszínnel akartuk, amit már az ízesítés során beleraktunk) keverjük bele.

1 megjegyzés: