2013. december 18., szerda

Mákos kalács




... lánykori nevét Mákvirág :))

Doctor Peppernél jött velem szembe ma ez a recept, hogy emlékeztessen a tavaly előtti hullámra. Mindenki megcsinálta, aki élt és mozgott, én is sütöttem. Most a facebookon újra felelevenítette nekünk a receptet, én pedig megsütöttem. Minden volt itthon hozzá, vacsira, holnap reggelire (főleg, hogy CTG-re megyünk, Benit remélem megmozgatja) is jó lesz.

Hozzávalók:
4 dkg élesztő; 3,5 dl tej, 1 kiskanál cukor, 2 evőkanál liszt, 50 dkg liszt, 5 dkg cukor, 2 evőkanál olaj, 1 csipet só.
A töltelékhez: 15 dkg mák, 10 dkg cukor, 2 dkg vaníliás cukor, 1 citrom héja, 
5 dkg vaj, 1 tojássárgája.

A tejet meglangyosítom és 1 kiskanál cukorral, az élesztővel, valamint a 2 evőkanál liszttel összekeverem, majd hagyom felhabosodni.
Amíg felfut az élesztő, a többi hozzávalót kimérem, dagasztó tálba rakom, majd az élesztős tejjel bedagasztom. Mivel én dagasztó géppel csinálom, így közben tudom a mákot darálni, melyet a cukorral együtt szoktam megtenni, így könnyebb a gépnek is, meg finomabb lesz a töltelék is. A töltelék többi hozzávalóját is hozzákeverem a mákhoz.
Amikor finom ruganyos a tészta, lisztezett felületen kinyújtom téglalap alakúra, fél ujjnyi vastagságúra.
A megolvasztott vaj felével megkenem a tésztát, majd megszórom a mákos töltelékkel, utána meglocsolom a maradék vajjal. A hosszabbik felénél fogva feltekerem, majd sütőpapírral bélelt tepsire fektetem óvatosan úgy, hogy kör alakot formázzon, a két végét összedolgozom és 1-2 centinként bevagdosom. 




A mákvirág verzióhoz jobban be kell vágni a tésztát, majd kihúzni egy kicsit a tésztát.



30 percet kelesztem, a tojássárgáját kis vízzel összekeverem, és lekenem vele a kalácsot, majd előmelegített 180 fokos sütőben 25-30 perc alatt készre sütöm.

Természetesen ennek a receptjét link formájában ideteszem, ha valaki azt a verziót szeretné kipróbálni.


2 megjegyzés: